Part of the south side of the Parthenon
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κεντρικό θέμα της εικόνας αποτελεί η νότια πλευρά του Παρθενώνα. Πρόκειται για φωτογραφία η οποία χρονολογείται στα τέλη του 18ου αιώνα (1770) και περιλαμβάνεται στο έργο του Le Roy. Πιο συγκεκριμένα, στην εικόνα παρουσιάζονται σκηνές από την Κενταυρομαχία. Είναι ενδιαφέρον πως ο συγγραφέας προσθέτει σε αυτήν την πλευρά αέτωμα. Οι 92 μετόπες ήταν τα πρώτα μέλη του θριγκού του ναού που δέχθηκαν διακόσμηση. Κάθε μια απέδιδε μια αυτοτελή σκηνή, συνήθως με δύο μορφές. Τα θέματα ήταν εμπνευσμένα από μυθικές μάχες και συμβόλιζαν τους νικηφόρους αγώνες των Αθηναίων εναντίον των Περσών. Θέμα της νότιας πλευράς ήταν η πάλη των Θεσσαλών νέων (Λαπίθες) ενάντια στους Κενταύρους που προσπάθησαν να κλέψουν τις γυναίκες τους κατά τη διάρκεια γαμήλιας τελετής (Κενταυρομαχία).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία μαθημάτων σχετικών με τη μελέτη του διακόσμου του Παρθενώνα. Ιδιαίτερα, μπορούν να μελετηθούν όλες οι παραστάσεις που υπήρχαν σε όλες τις πλευρές του ναού και μέσω αυτών να παρουσιαστούν και να μελετηθούν γεγονότα και πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας (ποιοι ήταν οι Λαπίθες, τι ήταν οι Κένταυροι κ.ά.). Ακόμα μπορεί να αξιοποιηθεί στη μελέτη και σύγκριση διαφορετικών τεχνικών διακόσμησης ναών της αρχαιότητας αλλά και άλλων κτισμάτων από άλλους πολιτισμούς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 12
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Heroes and Demigods Heroes and DemigodsHeroes and Demigods
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΚΛΑΤΖΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE