Η φωτογραφία του Μάνου Χατζηδάκη επιτρέπει στους μαθητές να γνωρίσουν την μορφή του σπουδαίου αυτού καλλιτέχνη που ανανέωσε την σύγχρονη ελληνική μουσική μέσα από την παράδοση και το λαϊκό στοιχείο. Παράλληλα, επιτρέπει στον διδάσκοντα να κάνει μια παρουσίαση της προσωπικότητας του Μάνου Χατζηδάκη, ο οποίος συνέδεσε την τέχνη της μουσικής με αυτήν του θεάτρου, μελοποιώντας σημαντικά έργα της αρχαίας και της νέας ελληνικής γραμματείας (Αριστοφάνης, Καμπανέλης, κλπ). Η επιρροή του Μάνου Χατζηδάκη στα πολιτιστικά αλλά και πολιτικά δρώμενα της εποχής του υπήρξε σημαντική. Οι θέσεις του διαβάζονται ακόμη και σήμερα εμπνέοντας και βοηθώντας να κατανοηθεί βαθύτερα η εποχή μας. Τόσο ως δημιουργός, όσο και ως διανοητής, ο Μάνος Χατζηδάκης αποτελεί μια σπουδαία φυσιογνωμία της ελληνικής ιστορίας για το β΄μισό του 20ού αι. Συνεπώς, το έργο του αξίζει να γίνει αντικείμενο μελέτης και προβολής μέσα στο σχολείο, ώστε να βοηθήσει τους μαθητές να διαμορφώσουν ευρύτερη Αισθητική και Ηθική. Για τον λόγο αυτό προτείνεται μια διαθεματική προσέγγιση (η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει και αφιέρωμα σε σχολική εορτή) σε συνεργασία του φιλολόγου και του μουσικού. Η διαθεματικότητα καλύπτει το σύνολο των φιλολογικών αντικειμένων και των Ανθρωπιστικών Σπουδών: Ιστορία και Ιστορία του Πολιτισμού (μουσική και μελοποίηση θεατρικών έργων, σχέση μουσικής και χορού, ανανέωση της παράδοσης, Γενια του 30 και ελληνικότητα, κλπ), Νεοελληνική Γλώσσα (τα κέιμενά του), Φιλοσοφία (οι θέσεις του για την πολιτική, την αισθητική, την ηθική και τον Άνθρωπο), Αρχαία Ελληνική και Νέα Ελληνική Γραμματεία (μελοποίηση ποίησης, δραματικής και λυρικής). Προτείνεται, λοιπόν: α) να εξεταστούν κείμενα του Μάνου χατζηδάκη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης μέσα στην τάξη β) να συσχετιστεί το έργο του Μάνου Χατζηδάκη με την Νεοελληνική Ιστορία από το 1940 και μετά. γ) να διδαχθούν αποσπάσματα αρχαίας ελληνικής και νέας ελληνικής ποίησης μελοποιημένα από τον Χατζηδάκη δ) να γίνει προβολή DVD μιας μαγνητοσκοπημένης παράστασης του Θεάτρου Τέχνης σε μουσική του Χατζηδάκη Το παραπάνω διαθεματικό πρόγραμμα μπορεί να ενταχθεί σε πολιτιστικό πρόγραμμα ή να αποτελέσει διαθεματικό σενάριο σε μαθήματα ενός φιλολόγου και του μουσικού του σχολείου.