Self Portrait
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Αυτοπορτρέτο της Ιωάννας Καφίδα, αντιπροσωπευτικό δείγμα της ανθρωποκεντρικής, παραστατικής εκφραστικής γλώσσας της ζωγράφου. Το έργο χαρακτηρίζεται από ρεαλισμό, πλαστικότητα της φόρμας και διακριτική χρήση του χρώματος και της φωτοσκίασης. Η εικονιζόμενη μορφή που στρέφεται προς τον θεατή δίχως ωστόσο να επιδιώκει την συνομιλία παραμένοντας βυθισμένη στο δικό της χωροχρόνο, μεταφέρει και επεκτείνει την εξερεύνηση του "εσωτερικού εαυτού" και των συναισθημάτων στο θεατή συμπυκνώνοντας ποικίλες μεταφράσεις και θεάσεις των ανθρώπινων καταστάσεων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της τέχνης ως αφορμή για διάλογο αναφορικά με την τέχνη του πορτρέτου . Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να στοχαστούν γύρω από την ανάγκη και τις επιδιώξεις της αυτοαναφορικότητας στην ζωγραφική και να αναζητήσουν παρόμοιες καταστάσεις διερεύνησης του εαυτού μέσα από την προσωπική τους εμπειρία . Παράλληλα, μπορεί να γίνει σύγκριση του έργου με παρόμοια έργα της ίδιας ζωγράφου με στόχο την αποκάλυψη του προσωπικού σύμπαντος ή με αντίστοιχα έργα άλλων καλλιτεχνών για να παρατηρήσουν διαφορές και ομοιότητες στην εκφραστική γλώσσα. Προς την κατεύθυνση αυτή θα ήταν σκόπιμη και χρήσιμη η αντιπαραβολή αυτοπορτρέτων ανδρών και γυναικών καλλιτεχνών. Η συζήτηση μπορεί να επεκταθεί στο πεδίο αυτόνομης έρευνας με την εκπόνηση βιωματικών εργασιών αλλά και την εικαστική δημιουργία με αντίστοιχη θεματική.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Καφίδα Ιωάννα, Κafida Ioanna
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE