Το ονειρο του Φαραω
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κείμενο του 1838 με τίτλο «Ο Ιωσήφ ερμηνεύων το όνειρον του Φαραώ» στο περιοδικό «Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων». Περιγράφεται το αλληγορικό όνειρο του Φαραώ, η ανησυχία που του προξένησε και η ερμηνεία του ονείρου από τον φυλακισμένο, μέχρι τότε, Ιωσήφ, ο οποίος είναι ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης. Πουλήθηκε ως σκλάβος από τα αδέλφια του στην Αίγυπτο και με τη θεϊκή υποστήριξη κατόρθωσε να γίνει δεύτερος μετά τον Φαραώ στην ιεραρχία της Αιγύπτου, την εποχή της δυναστείας των Υξώς. Ο λόγος που ο Ιωσήφ εξυψώθηκε από τον Φαραώ ήταν ότι κατόρθωσε να εξηγήσει το όνειρό του, λέγοντας ότι θα ακολουθήσουν επτά χρόνια αφθονίας και επτά χρόνια πείνας. Ο Ιωσήφ συμβούλεψε τον Φαραώ να επιλέξει κάποιον ικανό να διαχειριστεί με σύνεση την αφθονία των επτά πρώτων ετών, για να αντιμετωπίσει η Αίγυπτος τα δύσκολα χρόνια που θα ακολουθούσαν και ο Φαραώ διάλεξε τον Μωυσή. Η «Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων» ήταν μηνιαίο περιοδικό και το συναντούμε στη Σμύρνη κατά τη χρονική περίοδο 1837-1844.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαθεματικά, κυρίως στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, με σκοπό να ερευνηθεί το φαινόμενο της ονειρομαντείας και των ονείρων γενικότερα στην αρχαιότητα. Οι μαθητές θα χωρίζονταν σε ομάδες και κάθε ομάδα θα ερευνούσε μια πτυχή του θέματος. Η πρώτη ομάδα θα μελετούσε το θέμα των ονείρων και της ερμηνείας τους στην αρχαία Αίγυπτο. Η δεύτερη ομάδα θα διερευνούσε τη σημασία που αποδιδόταν στα όνειρα και στην ονειρομαντική στην αρχαία Ελλάδα, καθώς και τη σημασία της εγκοίμησης στα Ασκληπιεία και τη σύνδεσή της με τη θεραπεία του ασθενούς. Η τρίτη ομάδα θα συγκέντρωνε όλες τις μορφές της αρχαιότητας που σχετίζονταν με τον ύπνο και τα όνειρα (Ύπνος, Όνειρος, Μορφέας, Φοβήτορας, Φάντασος κ.α.) και η τέταρτη ομάδα θα προσπαθούσε να ανακαλύψει, εάν η τεχνολογική και επιστημονική πρόοδος, στη σύγχρονη εποχή, κατάφερε να εξαλείψει τις δοξασίες που συνοδεύουν την ονειρομαντεία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
creator: Μποζίνη Θεοδώρα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΟΖΙΝΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
scientific metadata coordinator: Ψυχογυιού Ευαγγελία
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE