Ancient bronze helmets in Corinthian style from Patras
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο παρουσιάζει σε χαλκογραφία τρία κράνη κορινθιακού τύπου, που βρέθηκαν στην Πάτρα. Το κράνος ήταν το κάλυμμα της κεφαλής των αρχαίων, κατασκευασμένο από μέταλλο με εσωτερική επένδυση από δέρμα ή πίλημα. Προστάτευε από τα βλήματα το κρανίο του πολεμιστή, σ' ένα βαθμό το υπόλοιπο κεφάλι, αλλά και τον αυχένα. Σε κάποιες περιπτώσεις έφερε διακοσμήσεις ανάγλυφες ή εγχάρακτες, κυρίως στα καλύμματα των παρειών, ενώ στο επάνω μέρος έφερε ένα ή περισσότερα λοφία με τρίχες αλόγου ή φτερά. Η αρχαιότερη μορφή του κράνους που ονομάζεται κορινθιακό (από τα τέλη του 8ου αιώνα), ήταν ενιαία, αποτελούμενη από ένα μόνο μετάλλινο έλασμα που κάλυπτε σχεδόν όλο το κεφάλι από τον αυχένα και πάνω. Αναλυτικότερα, το κάτω μέρος του κράνους κάλυπτε αρκετά τον αυχένα, προχωρούσε προς τα μπρος και ενωνόταν σχεδόν στο μπροστινό μέρος του προσώπου, αφήνοντας ένα μικρό άνοιγμα για τα μάτια και το στόμα. Στα άκρα του κράνους υπήρχε μία σειρά από διατρήσεις για να στερεώνεται η εσωτερική επένδυση. Το λοφίο ήταν ένα μετάλλινο, ανεξάρτητο τεμάχιο που προσαρμόζονταν στο κυρίως κράνος. Η μύτη στο κράνος αυτό προστατευόταν από το επιρίνιον. Το κορινθιακό κράνος επικράτησε ευρύτατα στον ελληνικό χώρο και χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα από τους οπλίτες της φάλαγγας. Το μειονέκτημά του ήταν ότι περιόριζε λόγω κατασκευής την ακοή και την όραση του πολεμιστή. Επρόκειτο παρ' όλα αυτά για τον συνηθέστερο τύπο κράνους κατά την εποχή του οπλίτη και αποτελούσε μία αξιόλογη τεχνική πρόοδο της εποχής. Οι νησιώτες στον 7ο αιώνα διαμόρφωσαν με έντονες ιδιαιτερότητες την παραλλαγή του κορινθιακού κράνους χωρίς επιρίνιο και χωρίς καμπύλωση στην κάτω παρυφή (σαν κράνος μηχανής). Αργότερα χρησιμοποιήθηκαν και άλλοι τύποι, όπως το ιλλυρικό, το ιωνικό, το αττικό και το χαλκιδικό κράνος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας στα πολεμικά γεγονότα και τον οπλισμό των αρχαίων χρόνων. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν πρόσθετες πληροφορίες και να κατανοήσουν τη σημασία του κράνους για τον πολεμιστή. Σε μια διεύρυνση του θέματος θα μπορούσαν να αναζητήσουν σημερινούς τρόπους προστασίας σε περίπτωση πολέμου, αλλά και σε εργατικά ή άλλα ατυχήματα. Στα Εικαστικά θα μπορούσαν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν το δικό τους κράνος. Ως επέκταση σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας θα μπορούσαν να κατασκευάσουν (ή απλώς να σχεδιάσουν) κάτι που θα τους προστάτευε από αυτό που τους φοβίζει περισσότερο. Σε κύκλο μπορούν να περιγράψουν το έργο τους ή να καλέσουν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους να μαντέψουν μέσα από ένα παιχνίδι ερωτήσεων τι φοβούνται και πώς σκοπεύουν να προστατευθούν από αυτό.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στο σύνολο της τάξης ή αναπαραγωγή με φωτοτυπικό
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4798
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Health Education Health EducationHealth Education > Accident prevention Accident preventionAccident prevention > At school At schoolAt school
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE