Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Κατοψη του Αρχαιου Θεατρου της Επιδαυρου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το θέατρο της Επιδαύρου θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής και βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του ιερού που ήταν αφιερωμένο στον θεραπευτή θεό της αρχαιότητας, τον Ασκληπιό, στο Ασκληπιείο Επιδαύρου. Είναι χτισμένο στη δυτική πλαγιά του Κυνόρτιου όρους. Το αρχαίο θέατρο κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Πολύκλειτο τον Νεότερο με μέγιστη χωρητικότητα 13.000 - 14.000 θεατών. Φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε και ως μέσο θεραπείας των ασθενών, καθώς υπήρχε η πεποίθηση πως η παρακολούθηση δραματικών παραστάσεων είχε ευεργετικά αποτελέσματα για την ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών. Χρονολογείται σε δύο φάσεις: η πρώτη στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. και η δεύτερη στα μέσα του 2ου αι. π.Χ.. Στη συγκεκριμένη εικόνα έχουμε μια κάτοψη του θεάτρου, η οποία δημοσιεύτηκε το 1830 στο βιβλίο Cockerell, Charles Robert, Kinnard, William, Donaldson,Thomas Leverton, Jenkins, William, Railton, William. The Antiquities of Athens and other places in Greece, Sicily etc., supplementary to the Antiquities of Athens by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett, delineated and illustrated by C.R. Cockerell, A.R.A. F.S.A., W.Kinnard, T.L.Donaldson, W.Jenkins, W.Railton, Λονδίνο, Priestley and Weale, 1830. Στον πέμπτο τόμο της σειράς, οι «Αρχαιότητες των Αθηνών», που είναι στην πραγματικότητα ένα Παράρτημα και εκδόθηκε προς τιμήν των J. Stuart και Ν. Revett, πέντε καταξιωμένοι αρχιτέκτονες και αρχαιολόγοι-σχεδιαστές (κυρίως ο Ch.R. Cockerell αλλά και οι W. Kinnard, Th.L. Donaldson, W. Jenkins και W. Railton) παρουσιάζουν αντίστοιχα τα μνημεία στον Ακράγαντα, τη Φιγαλεία, την Κέρκυρα, τη Μεσσήνη, τις Μυκήνες, τη Δήλο, τα αρχαία θέατρα (Επιδαύρου, Δωδώνης, Συρακουσών) κ.ά. Να τονίσθεί ότι οι J. Stuart και Ν. Revett, με τις εργασίες τους ήδη από το 1762 θεωρούνται οι θεμελιωτές του ευρωπαϊκού κλασικισμού.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως και σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να παρουσιαστεί ως παράδειγμα ανθρώπινης παρέμβασης με στόχο τον πολιτισμό και τη θρησκευτική λατρεία, καθώς το θέατρο κτίστηκε για θεραπευτικούς σκοπούς. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για το συγκεκριμένο θέατρο και να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό. Στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Μελέτης του Περιβάλλοντος μπορούν να αναζητήσουν αντίστοιχα έργα σε όλη την ελληνική επικράτεια και να σχεδιάσουν ένα "χάρτη αρχαίων θεάτρων". Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί και μια καλή αφορμή για τοπική ιστορία. Μπορούν να επισκεφθούν κάποιο από αυτά τα θέατρα οργανώνοντας μια εκδρομή ή -αν αυτό είναι δύσκολο- να επιχειρήσουν μια εικονική περιήγηση με τη βοήθεια της Τεχνολογίας (Google Earth). Τέλος, στο μάθημα της Τεχνολογίας θα μπορούσαν ως επιστέγασμα της μελέτης τους να κατασκευάσουν ομαδικά μακέτες αρχαίων θεάτρων, τις οποίες θα μπορούσαν να παρουσιάσουν και σε έκθεση στο σχολείο τους.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας ή φωτοτυπική αναπαραγωγή της
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4799
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator