Statue of Artemis in Oitylo (Mani)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σχέδιο αγάλματος της θεάς του κυνηγιού, της Άρτεμης. Πιθανότατα είναι φανταστική αναπαράσταση της Άρτεμης πάνω σε ψηλό βάθρο. Η θεά απεικονίζεται με κοντό χιτώνα, ετοιμοπόλεμη. Στο ένα της χέρι κρατά το τόξο της, ενώ το άλλο ετοιμάζεται να οπλιστεί με βέλος από τη φαρέτρα της. Στα πόδια της στέκεται και την παρακολουθεί ένας σκύλος. Στο βάθρο, που είναι τόσο ψηλό όσο και το άγαλμα, είναι χαραγμένοι στα ελληνικά τέσσερις στίχοι. Η εικόνα βρίσκεται στο βιβλίο Stephanopoli Dimo and Nicolo. Voyage de Dimo et Nicolo Stephanopoli en Grèce, pendant les années 1797 et 1798... [etc.], vol. Ι, London, 1800. O Dimo Stephanopoli (1749-1821) είχε μανιάτικη καταγωγή. Ήταν Κορσικανός αξιωματικός του ιππικού, βοτανολόγος και φυσιοδίφης. Ήταν απόγονος του τελευταίου Έλληνα αυτοκράτορα της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας και όταν αυτό αναγνωρίστηκε από τον Λουδοβίκο ΙΣΤ΄ προσέθεσε στο επίθετό του το όνομα των Κομνηνών (Démétrius Stephanopoli de Comnène). Σε ηλικία εβδομήντα ετών επισκέφτηκε την Ήπειρο και τη Mάνη, συνοδευόμενος από τον εικοσάχρονο ανεψιό του Nicolo. Η επίσημη εκδοχή για το ταξίδι ήταν η συλλογή θαλάσσιων βοτάνων, αλλά ο πραγματικός σκοπός τους ήταν να συγκεντρώσουν, για λογαριασμό του Bοναπάρτη, πληροφορίες για τις πολιτικές διαθέσεις των κατοίκων. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι στο Οίτυλο μεταξύ του 1672 και 1674, δημιουργήθηκαν κύματα προσφύγων. Δύο μεγάλες οικογένειες της περιοχής, οι Γιατριάνοι-Μεδίκοι και οι Κομνηνοί-Στεφανόπουλοι μετανάστευσαν οι πρώτοι στην Τοσκάνη και οι δεύτεροι στη Γένοβα, ενώ μέλη και των δύο οικογενειών εγκαταστάθηκαν στη Κορσική. Στην πλατεία του χωριού βρίσκεται η ανάγλυφη πλάκα της αδελφοποίησης του Καργκέζε με το Οίτυλο(1990).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η συγκεκριμένη αναπαράσταση της Άρτεμης μπορεί να παρουσιαστεί στα παιδιά είτε κατά τη διδασκαλία του Δωδεκάθεου ως εποπτικό υλικό είτε μετά την ολοκλήρωση της ενότητας ως αξιολόγηση/ανατροφοδότηση. Τα παιδιά καλούνται να ονομάσουν το άγαλμα στηριζόμενα στα διακριτά σύμβολα της θεάς (τόξο-βέλη, σκύλος). Αξιοποιώντας και άλλα αντίστοιχα Μαθησιακά Αντικείμενα τα παιδιά συνδυάζουν τους θεούς με τα σύμβολά τους. Στα Εικαστικά παρατηρούν προσεκτικά το άγαλμα, καταγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και στη συνέχεια προσπαθούν να το αναπαραστήσουν ατομικά ή ομαδικά είτε δισδιάστατο (ζωγραφιά, σχέδιο) είτε τρισδιάστατο (με πηλό, πλαστελίνη, γύψο). Στο μάθημα της Γλώσσας τα παιδιά μπορούν να ασχοληθούν με το κείμενο της βάσης του αγάλματος. Σε ομάδες αποφασίζουν πού θα έστηναν ένα παρόμοιο άγαλμα και γράφουν αντίστοιχους στίχους στη βάση του. Παρατηρούν επίσης την έκφραση της Άρτεμης και φαντάζονται τη σκηνή που προηγήθηκε της αποτύπωσης. Οι εργασίες (γραπτές) ανακοινώνονται στην τάξη και δημιουργείται ένα είδος λευκώματος της θεάς Άρτεμης, το οποίο μπορούν και να διακοσμήσουν τα παιδιά με δικές τους ζωγραφιές ή εικόνες από το διαδίκτυο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στο σύνολο των παιδιών
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4800
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE