Αθηναϊκα θραυσματα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Όπως δηλώνει και ο τίτλος του, το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο αποτελεί τμήμα (θραύσμα) διακοσμημένου αντικειμένου, το οποίο στο σχέδιο απεικονίζονται και στις δύο πλευρές του. Η μία πλευρά φέρει τέσσερις ομόκεντρος κύκλους και στο κέντρο εγγχάρακτο έναν υπέροχο ρόδακα. Η άλλη πλευρά απεικονίζει τμήμα μιας συντροφιάς: Ένας εύρωστος νέος (πιθανόν ο Διόνυσος), που συγκρατεί έναν δεύτερο νέο. Δίπλα τους μια φτερωτή φιγούρα (ο Έρωτας;) κρατά έναν πυρσό. Η συντροφιά διακόπτεται απότομα και διακρίνεται μόνον ένα γυναικείο χέρι στη δεξιά γωνία. Η εικόνα δημοσιεύεται στο βιβλίο του Δανού αρχαιολόγου Peter Oluf Bröndsted (1780-1841),Reisen und Untersuchungen in Griechenland, nebst Darstellung und Erklärung vieler neuentdeckten Denkmäler griechischen Styls... [etc.], vol. ΙΙ, Paris, Firmin Didot, 1830. Στη ζωή του γνώρισε πολλούς αρχαιόφιλους και αρχαιοθήρες. Ο ίδιος συναντήθηκε και με τον λόρδο Βύρωνα και με τον Αλή πασά. Η συγκεκριμένη έκδοση περιέχει το ταξίδι του από την Αθήνα στην Κέα αλλά και στην Αττική, ενώ στον δεύτερο τόμο περιλαμβάνονται εκτενή κεφάλαια για τον Παρθενώνα και τον γλυπτό του κυρίως διάκοσμο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στην Ιστορία το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφορμή για τη διαδασκαλία των δευτερευόντων θεών, αλλά και για τα χαρακτηριστικά των θεών (ανθρωπομορφισμός). Αναζητούν πληροφορίες για τον Διόνυσο και τη συνοδεία του και τις ανακοινώνουν στην τάξη. Στα Εικαστικά παρατηρούν την εικόνα και προσπαθούν να ολοκληρώσουν την παράσταση σχεδιάζοντας ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης (π.χ. πιάτο ή ποτήρι). Τα έργα τους μπορούν να εκτεθούν στο σχολείο στη διάρκεια κάποιας εκδήλωσης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας με τη βοήθεια προβολέα και/ή διαδραστικού πίνακα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4801
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE