Άγαλμα του Αχιλλεα στο Αχιλλειο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία, ασπρόμαυρη, του αγάλματος του Αχιλλέα στο Αχίλλειο της Κέρκυρας. Σε πρώτο πλάνο εικονίζεται το άγαλμα και στο βάθος η έπαυλη. Το Αχίλλειο είναι μία από τις γνωστότερες βασιλικές επαύλεις της Ευρώπης και ίσως το σημαντικότερο αξιοθέατο αρχιτεκτόνημα της Κέρκυρας που βρίσκεται παρά τον οικισμό Γαστούρι, περίπου 10 χλμ. από την πόλη της Κέρκυρας. Η έπαυλη αυτή σχεδιάστηκε από τους Ιταλούς αρχιτέκτονες Ραφαέλε Καρίττο (Raffaele Caritto) και Αντόνιο Λάνντι (Antonio Landi) με επόπτη τον πρόξενο της Αυστρίας στην Κέρκυρα Αlexander Warssderg στην αρχή, και μετά τον θάνατό του τον βαρώνο Von Bucowitz, σε πομπηινό ρυθμό και χτίστηκε το 1890 με εξ ολοκλήρου δαπάνη της αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, η οποία λόγω της ευαίσθητης υγείας της ζήτησε την οικοδόμησή της. Την έπαυλη την αφιέρωσε στον Αχιλλέα, απ’ όπου και το όνομα της, τον περίβολο της οποίας πλούτισε με αγάλματα από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Το γνωστότερο όλων των γλυπτών του Αχίλλειου είναι το εμβληματικό «Ο θνήσκων Αχιλλεύς», που φιλοτέχνησε το 1884 ο Έρνστ Γκούσταβ Χέρτερ. Το γλυπτό, που παρουσιάζει τον Αχιλλέα που πεθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το ακόντιο από τη φτέρνα του, αποτελεί προσωπική παραγγελία της αυτοκράτειρας Ελισάβετ στο γλύπτη και τοποθετήθηκε αρχικά στο αυτοκρατορικό θερινό ανάκτορό της στη Βιέννη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανέγερση του Αχίλλειου, η ονομασία του και τα αγάλματα που το διακοσμούν, φανερώνουν τη διαχρονική επίδραση της ελληνικής ιστορίας και τέχνης μέχρι τη σημερινή εποχή. Η αρχική ιδιοκτήτρια, Ελισάβετ της Αυστρίας (Σίσσυ), αφιέρωσε την έπαυλη στον Αχιλλέα και την κόσμησε με αγάλματα όπως οι "Επτά Μούσες" και "ο Αχιλλέας Θνήσκων" του Χέρτερ. Μετά το θάνατο της Ελισάβετ, ο αυτοκράτορας της Γερμανίας Γουλιέλμος Β΄ (γνωστός και ως "Κάιζερ") αγόρασε το Αχίλλειο, στο οποίο και διέμενε κατά τις τακτικές ανοιξιάτικες επισκέψεις του στη Κέρκυρα. Υπήρξε ιδιαίτερα καλλιεργημένος και λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Τοποθέτησε ένα κολοσσιαίο άγαλμα του Αχιλλέα με την επιγραφή «Στον μέγιστο των Ελλήνων από τον μέγιστο των Γερμανών». Οι μαθητές καλούνται από αισθητικής απόψεως να περιεργαστούν το έργο αυτό του Χέρτερ και να θαυμάσουν τη λεπτομέρεια και την πλαστικότητα στο σώμα του Αχιλλέα και κυρίως στην έκφραση του προσώπου του. Επιπλέον, με αφορμή το έργο αυτό, αλλά και τα υπόλοιπα έργα που κοσμούν την έπαυλη, μπορούν να συζητήσουν την διαχρονικότητα και παγκοσμιότητα της επίδρασης της αρχαίας ελληνικής τέχνης και πολιτισμού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
affective
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΕΥΚΟΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE