Ritsos Giannis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του ποιητή Γιάννη Ρίτσου από το Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα, 1983-1988 Ο Γιάννης Ρίτσος (1909 - 1990) ήταν ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές, με διεθνή φήμη και ακτινοβολία. Ανήκε στην Αριστερά —και συγκεκριμένα στο ΚΚΕ. Πολλά έργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Δημοσίευσε πάνω από εκατό ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, εννέα μυθιστορήματα, τέσσερα θεατρικά έργα και μελέτες. Πολλές μεταφράσεις, χρονογραφήματα και άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν το έργο του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία του Γιάννη Ρίτσου αξιοποιείται στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για να συνοδεύσει τα βιογραφικά στοιχεία του ποιητή. Η φυσιογνωμία του δημιουργού επιτρέπει στους μαθητές να έχουν μια αμεσότερη επαφή με το υπόβαθρο του έργου του, ούτως ώστε να το προσεγγίσουν και να το αναλύσουν επαρκέστερα. Η φωτογραφία αυτή μπορεί να ενταχθεί σε παρουσίαση power-point με θέμα την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Η παρουσίαση μπορεί να γίνει και ως παρουσίαση συνθετικής εργασίας από ομάδα μαθητών στο πλαίσιο ενός σεναρίου με θέμα την μεταπολεμική ποίηση. Η κάθε ομάδα μαθητών συγκεντρώνει πληροφορίες για τη ζωή, την προσωπικότητα και το έργο ενός από τους σημαντικότερους ποιητές της μεταπολεμικής γενιάς, μέσα από το πρίσμα του βιογράφου, του ιστορικού της λογοτεχνίας, του δημοσιογράφου, κλπ. Η παρουσίαση όλων των ομαδοσυνεργατικών εργασιών καταλήγει σε σύνοψη συπερασμάτων, ελεύθερη συζήτηση και προβληματισμό γύρω από τον ρόλο της Γενιάς αυτής στην νεοελληνική ποίηση. Σε περίπτωση που το τεκμήριο αξιοποιηθεί εκτός συνθετικών εργασιών προτείνεται να δοθεί στους μαθητές (μεμονωμένα ή ανά μικρές ομάδες, ή ανά δυάδες) συνοδευόμενο από μια σειρά ερωτήσεων, ξεχωριστή για κάθε ομάδα/μαθητή: α) Ποιός είναι ο εικονιζόμενος, σε ποιά εποχή έδρασε και υπό ποία ιδιότητα είναι κυρίως γνωστός; β) Να συνδέσετε τον εικονιζόμενο με δύο χαρακτηριστικά έργα του. Να αντλήσετε στοιχεία από την βιβλιοθήκη ή το διαδίκτυο. (μπορούν να προταθούν σχετικές ιστοσελίδες, π.χ. Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού) γ) Να εντάξετε τον εικονιζόμενο σε μια λογοτεχνική γενιά και να αιτιολογήσετε την άποψή σας. δ) Να επιλέξετε ένα από τα ποιήματα του εικονιζόμενου, όποιο επιθυμείτε. Να το κατατάξετε στην παραδοσιακή ή την μοντέρνα ποίηση, αιτιολογώντας την απάντησή σας βάσει των κριτηρίων που σας παραδόθηκαν. ε) Να εξηγήσετε γιατί η ποίηση του εικονιζόμενου θεωρείται στρατευμένη. Χρησιμοποιήστε το Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων που θα βρείτε στο Ψηφιακό Σχολείο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE