Ομιλια του 1906 για την πολιτικη της Ελλαδας στη Μακεδονια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το τεκμήριο είναι η έντυπη έκδοση (σε ψηφιακή μορφή) ενός λόγου που εκφώνησε ο Αθανάσιος Αργυρός, ο πρόεδρος του μακεδονικού συλλόγου "Μέγας Αλέξανδρος", στις 8 ιανουαρίου 1906 στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών. Το έντυπο αποτελείται από 30 σελίδες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το τεκμήριο αξιοποιείται πολλαπλώς στο μάθημα της Νεοελληνικής Ιστορίας. Κατ' αρχήν χρησιμεύει ως πηγή σε σχέση με το Μακεδονικό Ζήτημα, τη Μεγάλη Ιδέα και τον τρόπο με τον οποίο προωθήθηκε, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον ελληνισμό της Διασποράς, η αναγκαιότητα χρηματοδότησης και στήριξης του ελληνικού εθνικισμού στην Μακεδονία ως εθνικοαπελευθερωτικού Κινήματος. Η διαμόρφωση εθνικής συνείδησης σε σχέση με τον Μακεδονία και το Μακεδονικό Ζήτημα ανιχνεύεται τόσο μέσα από το κείμενο αυτό καθεαυτό, όσο και από τη ζωή και τη δράση του συγγραφέα του, ο οποίος υπήρξε και πολιτικός. Σε αυτήν την περίπτωση το τεκμήριο δίνεται σε επιλεγμένα αποσπάσματα στους μαθητές με στοχευμένες ερωτήσεις που επιτρέπουν την ανάλυση και τον σχολιασμό της ιστορικής πηγής. Ενδεικτικά, προτείνονται οι ακόλουθες ερωτήσεις: Πότε, πού και από ποιόν εκφωνήθηκε ο παραπάνω λόγος; Τί σκοπό είχε; Να σημειώσετε στο κείμενο τις φράσεις που αναδεικνύουν τον σκοπό αυτόν. Να τον συσχετίσετε με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Θεωρείτε ότι ο εκφωνητής του λόγου πετυχαίνει τον σκοπό του; Αιτιολογήστε την απάντησή σας κάνοντας συσχετισμούς με το ιστορικό πλαίσιο που σας είναι γνωστό. Δευτερευόντως το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχέση με ηγετικές προσωπικότητες του 20ού αι. και συγκεκριμένα του μακεδόνα πολιτικού Κωνσταντίνου Καραμανλή, μέντορας του οποίου υπήρξε ο Αθανάσιος Αργυρός. Δεδομένου ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γεννήθηκε στις Σέρρες το 1907, έναν μόλις χρόνο μετά την εκφώνηση του συγκεκριμένου λόγου από τον Αργυρό, αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την ένταξή του σε ένα συγκεκριμένο χωροχρονικό πλαίσιο που αναδεικνύει σημαντικές πλευρές της προσωπικότητάς του Καραμανλή σε σχέση με το ιστορικό του πλαίσιο. Εξάλλου, η ένταξη του Καραμανλή στην πολιτική πραγματοποιήθηκε μέσω του Αθανασίου Αργυρού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το τεκμήριο αξιοποιείται στο πλαίσιο συνθετικής εργασίας με θέμα την ζωή και το έργο είτε του Α. Αργυρού, είτε του Κ. Καραμανλή, είτε και των δύο σε συσχετισμό. Θα ήταν ενδιαφέρον, εξάλλου, να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ενός προγράμματος Τοπικής Ιστορίας (Σέρρες ή Μακεδονία γενικότερα), το οποίο να εστιάζει στις ηγετικές προσωπικότητες της περιοχής σε σχέση με το ιστορικό πλαίσιο. Οι μαθητές θα εργαστούν ομαδοσυνεργατικά, θα συγκεντρώσουν στοιχεία και θα τα σχολιάσουν μέσα από το πρίσμα της Τοπικής Ιστορίας πάντα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4823
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Αργυρός, Αθανάσιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE