Sinopoulos Takis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του ποιητή Τάκη Σινόπουλου από το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 1997, Εκδόσεις Γαβριηλίδης. Ο Τάκης Σινόπουλος (1917-1981) ήταν ποιητής και συγγραφέας, σημαντικός εκπρόσωπος της Μεταπολεμικής Γενιάς στα ελληνικά γράμματα. Ανήκει στην πρώτη μεταπολεμική γενιά. Επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τους Τ.Σ. Έλιοτ, Σεφέρη και Έζρα Πάουντ. Γενικά η ποίηση του είναι λυρική, επιγραμματική και κυριαρχείται από τραγική αυτογνωσία και απαισιοδοξία. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του παρατηρήθηκε μια μεταστροφή στη χρήση του γλωσσικού υλικού προς έναν αντιποιητικό, επιθετικό και συχνά ειρωνικό λόγο. Μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης του το είχε δωρίσει στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία του Τάκη Σινόπουλου αξιοποιείται στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για να συνοδεύσει το βιογραφικό σημείωμα του ποιητή. Η βιογραφία σε συνδυασμό με την εικονιζόμενη μορφή του θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την ποίησή του και γενικότερα το έργο του και την προσωπικότητα του δημιουργού, ώστε να προσεγγίσουν αναλόγως και τα ποιήματά του. Μπορεί να προβληθεί σε power-point μαζί με άλλα τεκμήρια (φωτογραφικά ή άλλου είδους) κατά την παρουσίαση της ζωής και του έργου του σε συνδυασμό με την εποχή του δημιουργού. Θα ήταν χρήσιμη και σε ένα αφιέρωμα για την πρώτη μεταπολεμική γενιά της νεοελληνικής λογοτεχνίας, στο πλαίσιο ενός πολιτιστικού προγράμματος, ενός project ή ενός σεναρίου. Σε περίπτωση που δοθεί ξεχωριστά, ως φύλλο εργασίας στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, προτείνεται να συνοδεύεται από μια σειρά ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις μπορούν να δοθούν σε ομάδες ή δυάδες μαθητών. Η ανάγνωση των απαντήσεων από τις ομάδες μέσα στην τάξη επιτρέπει να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή και το έργο του με έναν τρόπο δημιουργικό, μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο. Οι ερωτήσεις που προτείνονται ενδεικτικά: α) Ποιός είναι ο εικονιζόμενος, ποιά η εποχή του και ποιοί οι βασικοί σταθμοί της ζωής του. β) Να αντλήσετε στοιχεία από το διδίκτυο (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να βρείτε έργα του εικονιζόμενου. Να επιλέξετε τρία από αυτά και να τα διαβάσετε προσεκτικά. Κατόπιν να τα κατατάξετε στην παραδοσιακή ή την μοντέρνα ποίηση βάσει των κριτηρίων που σας δόθηκαν από τον καθηγητή σας. Εξηγήστε στους συμμαθητές σας τους λόγους των επιλογών σας. γ) Να αντλήσετε στοιχεία από το διδίκτυο (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να βρείτε έργα του εικονιζόμενου. Να επιλέξετε τρία από αυτά και να τα διαβάσετε προσεκτικά. Να τα συνδέσετε με την εποχή και την βιογραφία του ποιητή. Σε ποιά συμπεράσματα καταλήγετε. Εξηγήστε στους συμμαθητές σας τους λόγους που σας οδήγησαν σε αυτά τα συμπεράσματα. δ) Να επιλέξετε ένα ποίημα του εικονιζόμενου (προτείνεται η ιστοσελίδα "Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού" και άλλες αντίστοιχες) και να το διαβάσετε προσεκτικά. Κατόπιν να σημειώσετε τα συναισθήματα που σας προκαλεί. Σας αρέσει ή όχι το συγκεκριμένο έργο. Διαβάστε το δυνατά στην τάξη και ζητήστε από τους συμμαθητές σας να σας πουν την γνώμη τους. Συζητήστε ελεύθερα για το εάν σας αρέσει ή όχι το συγκεκριμένο έργο και εάν σας δημιουργείται η επιθυμία να διαβάσετε και άλλα του ιδίου. Δικαιολογήστε την επιλογή σας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Post-war prose and poetry Post-war prose and poetryPost-war prose and poetry
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE