Άποψη της πολης της Κερκυρας, 1885
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφικό τύπωμα της πόλης της Κέρκυρας, γύρω στα 1885. Η μακραίωνη ιστορία της Κέρκυρας από την ομηρική εποχή που την κατοικούσαν οι περίφημοι Φαίακες μέχρι σήμερα υπήρξε πολυτάραχη. Παντού υπάρχουν ίχνη της Βενετικής, Γαλλικής και Αγγλικής κατοχής της για να θυμίζουν ότι οι Τούρκοι ποτέ δεν μπόρεσαν να την καταλάβουν. Ανάκτορα, φρούρια, μουσεία, βιβλιοθήκες, πινακοθήκες, ναοί, ενδιαφέροντα δημόσια κτίρια και ιδιωτικά αρχοντικά, δημόσιοι, ιδιωτικοί και αρχαιολογικοί χώροι, χώροι ιδιαίτερου φυσικού κάλους και ειδικού ενδιαφέροντος, παραδοσιακοί οικισμοί, καταπράσινοι ελαιώνες, γραφικά λιμάνια και γαλαζοπράσινες παραλίες συνθέτουν ένα μαγευτικό πάζλ, που αφήνει άναυδο και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη, ενώ είναι πολλές οι μεγάλες προσωπικότητες της πνευματικής ζωής του τόπου μας που γεννήθηκαν στην Κέρκυρα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ιστορικά την Κέρκυρα από τη μυθική εποχή και τους αρχαίους χρόνους έως τους μέσους χρόνους και μετέπειτα την κατοχή της από τους Ενετούς, τους Ρώσους και τους Γάλλους, την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα στις 21 Μαΐου του 1864 και την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Οι μαθητές κατά ομάδες, μέσα από διαφορετικές πηγές, γραπτές, προφορικές, φωτογραφικές, υλικές (αντικείμενα τέχνης και καθημερινής ζωής), ηχητικές, κινηματογραφικές, ηλεκτρονικές, χάρτες, στατιστικά διαγράμματα και πίνακες, μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για να ερμηνεύσουν τα ιστορικά γεγονότα, διερευνώντας την αλλαγή του τοπίου μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες, το λιμάνι και το ρόλο του στη ζωή του τόπου, τους αρχαιολογικούς χώρους, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα ανάκτορα, τα φρούρια, τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες, κ.ά. επιτεύγματα από την τοπική ιστορία της Κέρκυρας. Επίσης μπορούν να μελετήσουν τις μεγάλες προσωπικότητες της πνευματικής και κοινωνικής ζωής που γέννησε η Κέρκυρα, όπως τον Ιωάννη Καποδίστρια, το Διονύσιο Σολωμό, το Νικόλαο Μάντζαρο, τον Ιάκωβο Πολυλά, το Γεώργιο Θεοτόκη, το Λορέντζο Μαβίλη, κ.ά. ώστε να εμπνευστούν για θετικές αλλαγές στη ζωή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4860
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΥΜΠΙΔΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ