Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ιστορικά την Κέρκυρα από τη μυθική εποχή και τους αρχαίους χρόνους έως τους μέσους χρόνους και μετέπειτα την κατοχή της από τους Ενετούς, τους Ρώσους και τους Γάλλους, την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα στις 21 Μαΐου του 1864 και την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Οι μαθητές κατά ομάδες, μέσα από διαφορετικές πηγές, γραπτές, προφορικές, φωτογραφικές, υλικές (αντικείμενα τέχνης και καθημερινής ζωής), ηχητικές, κινηματογραφικές, ηλεκτρονικές, χάρτες, στατιστικά διαγράμματα και πίνακες, μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για να ερμηνεύσουν τα ιστορικά γεγονότα, διερευνώντας την αλλαγή του τοπίου μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες, το λιμάνι και το ρόλο του στη ζωή του τόπου, τους αρχαιολογικούς χώρους, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα ανάκτορα, τα φρούρια, τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες, κ.ά. επιτεύγματα από την τοπική ιστορία της Κέρκυρας. Επίσης μπορούν να μελετήσουν τις μεγάλες προσωπικότητες της πνευματικής και κοινωνικής ζωής που γέννησε η Κέρκυρα, όπως τον Ιωάννη Καποδίστρια, το Διονύσιο Σολωμό, το Νικόλαο Μάντζαρο, τον Ιάκωβο Πολυλά, το Γεώργιο Θεοτόκη, το Λορέντζο Μαβίλη, κ.ά. ώστε να εμπνευστούν για θετικές αλλαγές στη ζωή τους.