Άποψη της πολης της Κερκυρας, 1885
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφικό τύπωμα της πόλης της Κέρκυρας, γύρω στα 1885. Η μακραίωνη ιστορία της Κέρκυρας από την ομηρική εποχή που την κατοικούσαν οι περίφημοι Φαίακες μέχρι σήμερα υπήρξε πολυτάραχη. Παντού υπάρχουν ίχνη της Βενετικής, Γαλλικής και Αγγλικής κατοχής της για να θυμίζουν ότι οι Τούρκοι ποτέ δεν μπόρεσαν να την καταλάβουν. Ανάκτορα, φρούρια, μουσεία, βιβλιοθήκες, πινακοθήκες, ναοί, ενδιαφέροντα δημόσια κτίρια και ιδιωτικά αρχοντικά, δημόσιοι, ιδιωτικοί και αρχαιολογικοί χώροι, χώροι ιδιαίτερου φυσικού κάλους και ειδικού ενδιαφέροντος, παραδοσιακοί οικισμοί, καταπράσινοι ελαιώνες, γραφικά λιμάνια και γαλαζοπράσινες παραλίες συνθέτουν ένα μαγευτικό πάζλ, που αφήνει άναυδο και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη, ενώ είναι πολλές οι μεγάλες προσωπικότητες της πνευματικής ζωής του τόπου μας που γεννήθηκαν στην Κέρκυρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ιστορικά την Κέρκυρα από τη μυθική εποχή και τους αρχαίους χρόνους έως τους μέσους χρόνους και μετέπειτα την κατοχή της από τους Ενετούς, τους Ρώσους και τους Γάλλους, την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα στις 21 Μαΐου του 1864 και την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Οι μαθητές κατά ομάδες, μέσα από διαφορετικές πηγές, γραπτές, προφορικές, φωτογραφικές, υλικές (αντικείμενα τέχνης και καθημερινής ζωής), ηχητικές, κινηματογραφικές, ηλεκτρονικές, χάρτες, στατιστικά διαγράμματα και πίνακες, μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για να ερμηνεύσουν τα ιστορικά γεγονότα, διερευνώντας την αλλαγή του τοπίου μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες, το λιμάνι και το ρόλο του στη ζωή του τόπου, τους αρχαιολογικούς χώρους, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα ανάκτορα, τα φρούρια, τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες, κ.ά. επιτεύγματα από την τοπική ιστορία της Κέρκυρας. Επίσης μπορούν να μελετήσουν τις μεγάλες προσωπικότητες της πνευματικής και κοινωνικής ζωής που γέννησε η Κέρκυρα, όπως τον Ιωάννη Καποδίστρια, το Διονύσιο Σολωμό, το Νικόλαο Μάντζαρο, τον Ιάκωβο Πολυλά, το Γεώργιο Θεοτόκη, το Λορέντζο Μαβίλη, κ.ά. ώστε να εμπνευστούν για θετικές αλλαγές στη ζωή τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΥΜΠΙΔΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE