Παιδικο πορτραιτο.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ιστορική φωτογραφική απεικόνιση παιδιού γύρω στα 1870 μ.χ. στην Αθήνα. Το αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για άντληση σημαντικών ιστορικών και κοινωνιολογικών στοιχείων σχετικά με τη θέση του παιδιού στην ελληνική κοινωνία, τη μόδα της εποχής αλλά και το ύφος και την τεχνική των τρόπων απεικόνισης τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ιστορική φωτογραφία του παιδιού μπορεί να αποτελέσει διδακτικό αντικείμενο τόσο στα πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και για τους μαθητές των επαγγελματικών σχολών φωτογραφίας. Στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής ή της επαγγελματικής φωτογραφίας οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά μπορούν να μελετήσουν την τεχνική φωτογραφικής απεικόνισης του παιδιού εκείνης της εποχής και των πολυτροπικών σημασιολογικών λειτουργιών που αυτή επιτελεί. Στις εικόνες, όπως και στην κοινωνική πραγματικότητα, η άμεση «ενασχόληση» με ένα άτομο σημαίνει στην κυριολεξία, η μετωπική αντιμετώπισή του, το να αντικρίσεις δηλαδή κάποιον πρόσωπο με πρόσωπο, να νιώσεις τα συναισθήματα του και να κοιτάξεις μέσα στα μάτια του. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια άμεση συναισθηματική εμπλοκή του θεατή με τον προσωπικό κόσμο του απεικονιζόμενου προσώπου. Στα πλάισια επίσης του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές μπορούν συμπληρωματικά να διερευνήσουν σε ομάδες και μέσω φύλλων εργασίας τη θέση του συγκεκριμένου παιδιού στην αθηναϊκή Ελληνική κοινωνία όπως αυτή ερμηνεύεται μέσα από τη μόδα, το στυλ και την πολυτροπική ανάλυση της συγκεκριμένης φωτογραφίας. Οι μαθητές επίσης μπορούν με την κατάλληλη ενθάρρυνση να προσπαθήσουν να βγάλουν δικά τους συμπεράσματα για το σκοπό της συγκεκριμένης φωτογράφησης(επίλυση προβλήματος και συναισθητική πολυτροπική ανάλυση). Η εικόνα μπορεί να συμπεριληφθεί και σε έκθεση διαχρονικής παρουσίασης της εικόνας του παιδιού στην Ελληνική κοινωνία μαζί με άλλες φωτογραφίες της ίδιας ή άλλων εποχών και να γίνει μια διαχρονική ανάλυση τους παράλληλα με σημαντικά ιστορικά γεγονότα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα βελτίωσης ανάλυσης εικόνας.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4875
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία Visual Arts and TechnologyΕικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ