Η ιστορική φωτογραφία του παιδιού μπορεί να αποτελέσει διδακτικό αντικείμενο τόσο στα πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και για τους μαθητές των επαγγελματικών σχολών φωτογραφίας. Στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής ή της επαγγελματικής φωτογραφίας οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά μπορούν να μελετήσουν την τεχνική φωτογραφικής απεικόνισης του παιδιού εκείνης της εποχής και των πολυτροπικών σημασιολογικών λειτουργιών που αυτή επιτελεί. Στις εικόνες, όπως και στην κοινωνική πραγματικότητα, η άμεση «ενασχόληση» με ένα άτομο σημαίνει στην κυριολεξία, η μετωπική αντιμετώπισή του, το να αντικρίσεις δηλαδή κάποιον πρόσωπο με πρόσωπο, να νιώσεις τα συναισθήματα του και να κοιτάξεις μέσα στα μάτια του. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια άμεση συναισθηματική εμπλοκή του θεατή με τον προσωπικό κόσμο του απεικονιζόμενου προσώπου. Στα πλάισια επίσης του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές μπορούν συμπληρωματικά να διερευνήσουν σε ομάδες και μέσω φύλλων εργασίας τη θέση του συγκεκριμένου παιδιού στην αθηναϊκή Ελληνική κοινωνία όπως αυτή ερμηνεύεται μέσα από τη μόδα, το στυλ και την πολυτροπική ανάλυση της συγκεκριμένης φωτογραφίας. Οι μαθητές επίσης μπορούν με την κατάλληλη ενθάρρυνση να προσπαθήσουν να βγάλουν δικά τους συμπεράσματα για το σκοπό της συγκεκριμένης φωτογράφησης(επίλυση προβλήματος και συναισθητική πολυτροπική ανάλυση). Η εικόνα μπορεί να συμπεριληφθεί και σε έκθεση διαχρονικής παρουσίασης της εικόνας του παιδιού στην Ελληνική κοινωνία μαζί με άλλες φωτογραφίες της ίδιας ή άλλων εποχών και να γίνει μια διαχρονική ανάλυση τους παράλληλα με σημαντικά ιστορικά γεγονότα.