Το Μνημειο με τους Ταυρους στη Δηλο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα που δημοσιεύτηκε στο τετράτομο έργο των Stuart, J. & Revett, N. The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects, vol. IV (Ed. Josiah Wood and Joseph Taylor), London, Thomas Bentham το 1816. Περισσότερα από τριακόσια σχέδια, με απεικονίσεις και αποτυπώσεις, κατόψεις, τομές και λεπτομέρειες αρχαίων μνημείων και αρχιτεκτονικών μελών σε έξοχες χαλκογραφίες –συνοδευόμενα και με επεξηγηματικά κείμενα για τη χρήση του μνημείου, αρχαιολογικές παρατηρήσεις και ταξιδιωτικές εντυπώσεις– εγκαινίασαν τη νέα εποχή, όπου οι λεπτομερείς καταμετρήσεις αντικαθιστούν τη γενική και φαντασιακή πολλές φορές απεικόνιση αρχαίων μνημείων. Η συγκεκριμένη εικόνα έχει ως θέμα της το Μνημείο με τους Ταύρους στο ιερό νησί της Δήλου. Πρόκειται για ένα επίμηκες, εξαιρετικά ιδιόμορφο κτίσμα με το μήκος του να φτάνει τα 68 μέτρα. Ανεγέρθηκε γύρω στο 300 π.Χ. για να στεγάσει, όπως πιστεύεται, μία πολεμική τριήρη που αφιέρωσε στο ιερό πιθανότατα ο βασιλιάς της Μακεδονίας, Δημήτριος Πολιορκητής (337 - 283 π.Χ.) μετά από κάποια ναυτική του νίκη. Αναλυτικότερα την εικόνα συνθέτουν: Εικ. 1: Κάτοψη τριγλύφου με κεφαλή ταύρου από το Μνημείο με τους Ταύρους στη Δήλο, Εικ. 2: Όψη του τριγλύφου, Εικ. 3: Πλευρική όψη του τριγλύφου, Εικ. 4: Όψη του Μνημείου με τους Ταύρους, Εικ. 5: Τομή του μνημείου, Εικ. 6: Γείσο μνημείου που βρισκόταν στα αριστερά του ναού του Απόλλωνα, Εικ. 7 και 8: Γείσα από μνημεία στη Δήλο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα με τις έξοχες λεπτομέρειές της αναπαριστά το Μνημείο και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών και μαθητριών. Μετά την προβολή της εικόνας οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν πληροφορίες για το συγκεκριμένο Μνημείο και διαπιστώνουν ότι συνδέεται με τη λατρευτική πίστη. Ο/Η εκπαιδευτικός συντονίζει τη συζήτηση, όπου τα παιδιά προσπαθούν να διερευνήσουν και να συγκρίνουν θρησκευτικές παραδοχές άλλοτε και τώρα (αφιερώματα, αναθήματα, τάματα). Στα Εικαστικά η εικόνα προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για συζήτηση πάνω σε αρχιτεκτονικά σχέδια και γλυπτό διάκοσμο. Τα παιδιά μπορούν να αναζητήσουν πιθανούς συμβολισμούς και να προτείνουν δικά τους σύμβολα σχεδιάζοντας το δικό τους Μνημείο. Η εικόνα μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, καθώς η ενάργειά της προσφέρεται για εξάσκηση στην περιγραφή (προφορικά ή γραπτά).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Παρουσίαση με τη βοήθεια προβολέα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4884
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Ancient Greek Religion Ancient Greek ReligionAncient Greek Religion
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE