Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Μετοπες απο τη νοτια πλευρα του Παρθενωνα: Κενταυρομαχια
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο αναπαριστά δύο μετώπες από τη νότια πλευρά του Παρθενώνα, όπου υπήρχαν 32 μετόπες. Κεντρικό θέμα είναι η Κενταυρομαχία, που εικονίζεται σε 23 μετώπες (ορθογώνιες πλάκες που εναλλάσσονται με τρίγλυφα στο διάζωμα του Ναού). Σύμφωνα με τον μύθο ο Πειρίθοος και ο φίλος του ο Θησέας ήταν αυτοί που έφεραν τους Λαπίθες από τη Θεσσαλία. Ο Πειρίθοος, για να γιορτάσει το γάμο του με την Ιπποδάμεια, έκανε ένα γλέντι στο οποίο κάλεσε και τους Κενταύρους, οι οποίοι ήταν συγγενείς του. Οι Κένταυροι, μη όντας συνηθισμένοι στο κρασί, μέθυσαν και ένας απ' αυτούς, ο Εύρυτος, προσπάθησε να βιάσει τη μνηστή του Πειρίθοου. Τον Εύρυτο μιμήθηκαν κι άλλοι Κένταυροι κι ο γάμος κατέληξε σε συμπλοκή. Το αποτέλεσμα ήταν να χαθούν πολλοί κι απ' τις δύο μεριές. Στο τέλος νίκησαν οι Λαπίθες που εξανάγκασαν τους Κενταύρους να εγκαταλείψουν τη Θεσσαλία. Στη μάχη λέγεται πως πήρε μέρος κι ο Θησέας, ως φίλος του Πειρίθοου. Και οι δύο εικονιζόμενες μετώπες βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Νο 31: Ο Κένταυρος ανασηκωμένος στα πίσω πόδια πιάνει με το αριστερό του χέρι από τον λαιμό ένα γυμνό Λαπίθη. Ο Λαπίθης προσπαθεί να ισορροπήσει στο αριστερό του πόδι, ενώ το δεξί του πόδι είναι μπλεγμένο στα πόδια του Κενταύρου. Με το δεξί του χέρι έχει αρπάξει τον Κένταυρο απ' τα μαλλιά. Νο 30: Ένας Κένταυρος ανασηκωμένος στα πίσω πόδια έχει αρπάξει με το αριστερό του χέρι έναν Λαπίθη από τα μαλλιά και με το δεξί του χέρι ετοιμάζεται να του καταφέρει κτύπημα με κάποιο αντικείμενο. Πίσω από την πλάτη του Κενταύρου ανεμίζει η χλαμύδα του από δέρμα ζώου. Τόσο η χλαμύδα, όσο και το αντικείμενο - φονικό όπλο (που μάλλον θα ήταν κάποιο αντικείμενο σχετικό με τη φιλοξενία) παραπέμπουν στη βαρβαρότητα του Κενταύρου. Ο Λαπίθης προσπαθώντας να αποφύγει τον Κένταυρο έχει σηκώσει το δεξί του χέρι, ενώ με το αριστερό προσπαθεί να πιάσει μια πέτρα. Η χλαμύδα του πέφτει πίσω από την πλάτη του, ενώ η μια της άκρη τυλίγεται γύρω από το δεξιό του χέρι.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι δύο μετόπες που απεικονίζονται με ενάργεια δίνουν ποικίλες αφορμές διδακτικής αξιοποίησης: Μπορούν να αξιοποιηθούν στο μάθημα της Ιστορίας, για να αφηγηθούν τον μύθο της Κενταυρομαχίας στα παιδιά είτε για να αφηγηθούν την αρπαγή των αρχαιοτήτων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Είναι σημαντικό να τονιστεί το ευαίσθητο αυτό θέμα. Τα παιδιά μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες και επιχειρήματα από τα αντίστοιχα Υπουργεία και να οργανώσουν μία αντιπαράθεση χωρισμένα σε δύο ομάδες. Στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να ασκηθούν στην περιγραφή ενός έργου τέχνης (ομαδικά ή ατομικά) και να διοργανωθεί διαγωνισμός καλύτερης περιγραφής με σαφή κριτήρια αξιολόγησης. Στο μάθημα των ΤΠΕ τα παιδιά με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού μπορούν να επισκεφθούν και το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου μπορούν και να "παίξουν" με τη Ζωφόρο του Παρθενώνα, και το Βρεταννικό Μουσείο. Μπορούν επίσης, αν διατεθούν αρκετές ώρες, να μετατρέψουν την Κενταυρομαχία της νότιας πλευράς σε ψηφιακή αφήγηση.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στην ολομέλεια είτε κατά ομάδα (απαιτούνται αντίστοιχοι Η/Υ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4885
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Mythology MythologyMythology
> Mythical Beasts, Hybrids and Giants Mythical Beasts, Hybrids and GiantsMythical Beasts, Hybrids and Giants
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator