The fourth and fifth stones of the south frieze of the Parthenon: Cavalry
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μ.Α. απεικονίζει δύο λίθους της νότιας ζωφόρου του Παρθενώνα, τον 4ο και τον 5ο. Ο 4ος λίθος, που φυλάσσεται στο Μουσείο της Ακρόπολης, απεικονίζει δύο ιππείς. Ο πρώτος φοράει χλαμύδα και εξωμίδα, ενώ ο δεύτερος μόνο χλαμύδα. Στον 5ο λίθο, που βρίσκεται στο Βρεταννικό Μουσείο, παριστάνονται τρεις ιππείς, ο πρώτος, όμως, δε διακρίνεται καθόλου. Ο δεύτερος που αποτελεί και τον τελευταίο της δεύτερης ομάδας, έχει γυρισμένο προς τα πίσω το κεφάλι του. Ο τρίτος, του οποίου δε σώζεται το κεφάλι, πρέπει να φορούσε χιτώνα ζωσμένο και εμβάδες, όπως και οι άλλοι ιππείς της τρίτης ομάδας. Γενικότερα στη νότια ζωφόρο εικονίζονται οι ιππείς, τα άρματα με τους αποβάτες και η πομπή της θυσίας στην οποία συμμετέχουν οι πρεσβύτεροι, οι μουσικοί ή πινακοφόροι, και τα ζώα για τη θυσία με τους οδηγούς. Οι 60 ιππείς συμμετέχουν στην πομπή μάλλον κατά φυλές, γιατί είναι χωρισμένοι σε 10 ομάδες και η κάθε ομάδα διακρίνεται από την ιδιαίτερη ενδυμασία της. Αποτελείται από 47 λίθους με συνολικό μήκος 58,70 μ. Ο γλυπτός διάκοσμος αυτής της πλευράς έχει υποστεί μεγάλη καταστροφή από την έκρηξη του 1687. Η εκτέλεση των αναγλύφων θεωρείται κατώτερης ποιότητας από αυτά της βόρειας πλευράς. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1816 στο βιβλίο Stuart, J. & Revett, N.The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects, vol. IV (Ed. Josiah Wood and Joseph Taylor), London, Thomas Bentham

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο Μ.Α. μπορεί να αξιοποιηθεί στην Ιστορία και στην περίοδο της αρχαιότητας, οπότε τα παιδιά ανζητούν και ανασυνθέτουν τη Ζωφόρο του Παρθενώνα, αλλά και στην περίοδο της Τουρκοκρατίας, οπότε και έχουμε πολλές περιπτώσεις κλοπής αρχαιοτήτων. Στο μάθημα της Γλώσσας αξιοποιώντας το γεγονός ότι έχουμε την απεικόνιση δύο λίθων, από τους οποίους ο ένας (ο 4ος) φυλάσσεται στην πατρίδα του, ενώ ο άλλος (5ος) στο Βρεταννικό Μουσείο, ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες, παρέχει έντυπο ή ψηφιακό υλικό και οργανώνει αγώνες επιχειρηματολογίας με θέμα "Οι αρχαιότητες αποτελούν κομμάτι της ιστορίας κάθε τόπου και ανήκουν σ' αυτόν" ή "Οι αρχαιότητες δεν έχουν πατρίδα. Ανήκουν σε όλον τον κόσμο". Στο μάθημα των ΤΠΕ τα παιδιά μπορούν να περιηγηθούν εικονικά στα δύο μουσεία και να αξιοποιήσουν την ψηφιακή εφαρμογή του Μουσείου της Ακρόπολης για τη Ζωφόρο του Παρθενώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας σε ολομέλεια
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4887
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE