Triantafyllidis Manolis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ελαιογραφία της ζωγράφου Αγλαΐας Παππά που απεικονίζει τον Μανώλη Τριανταφυλλίδη (1883- 1959). Ο Έλληνας γλωσσολόγος ήταν ένας από τους ιδρυτές του Εκπαιδευτικού Ομίλου, οργάνου του εκπαιδευτικού δημοτικισμού. Αυτός συνέβαλε στα εκπαιδευτικά προγράμματα των κυβερνήσεων του Ελ. Βενιζέλου και συνέταξε τη Γραμματική του στη δημοτική γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα, το 1917 μαζί με τον Α. Δελμούζο εξέδωσαν τα πρώτα σχολικά βιβλία στη δημοτική. Η προσπάθεια αυτή όμως διεκόπη το 1920 με προτροπή της κυβέρνησης Γούναρη «να πεταχτούν τα βιβλία έξω από τα σχολεία και να καούν στην πυρά». Το 1923 επί Πλαστήρα δίδαξε στην Παιδαγωγική Ακαδημία ενώ αργότερα έγινε ένας από τους πρώτους καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με τη ελαιογραφία αυτή ως αφόρμηση οι μαθητές θα προϊδεαστούν, ώστε να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Μανόλη Τριανταφυλλίδη και την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, της οποίας ήταν πρωτοπόρος. Καλό είναι να τους δοθούν κείμενα που θα αποκαλύπτουν το γλωσσικό ζήτημα της εποχής, αλλά και να γίνει αναφορά σε ιστορικές πηγές για τη μεταρρύθμιση που επιχείρησε ο Ελ. Βενιζέλος (1928- 1932) στην Παιδεία. Προτείνεται λοιπόν η διαθεματική διδασκαλία Λογοτεχνίας και Ιστορίας. Έτσι οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα της ελληνικής διγλωσσίας που ταλάνιζε την Εκπαίδευση μας μέχρι και τη Μεταπολίτευση αλλά και το πώς φωτισμένοι άνθρωποι, όπως ο Δελμούζος και ο Τρανταφυλλίδης προσπάθησαν να το επιλύσουν. Ιδιαίτερη έμφαση λοπόν ας δοθεί στην πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα και το Μεσοπόλεμο. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να μοιραστεί φύλλο εργασίας στους μαθητές με ενδεικτικές ερωτήσεις του τύπου: - Μπορείτε να ορίσετε τις έννοιες «Γλωσσικό Ζήτημα» και «Εκπαιδευτικό Δημοτικισμό»; -Πως βοήθησε ο Μ. Τριανταφυλλίδης στην εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στην Εκπαίδευση; -Τι ξέρετε για τον Εκπαιδευτικό Όμιλο και τις προσπάθειες που προηγήθηκαν από τη Γενιά του 1880; -Ποιες άλλες προσωπικότητες αγωνίστηκαν για τη νομοθέτηση της δημοτικής ως γλώσσας της Ελληνικής Εκπαίδευσης; κ.α.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg).8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4902
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Education - School life Education - School lifeEducation - School life
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Παππά Αγλαΐα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE