Οι Δελφοι τον 4o αι. π.Χ.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα, που περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Jean-Jacques Bartelemy: “Voyage du jeune Anacharsis en Grèce, vers le milieu du quatrième siècle avant l’ère vulgaire” (1832), παρουσιάζει μια άποψη των Δελφών, όπως πρέπει να ήταν τον 4ο αι. π.Χ. Διακρίνεται το συγκρότημα των κτιρίων του Μαντείου, με τον δωρικό ναό του Απόλλωνα να ξεχωρίζει ως το μεγαλύτερο κτίριο, στο κέντρο της εικόνας και στην κορυφή. Διακρίνονται τριγύρω κάποια μικρότερα κτίσματα, πιθανότατα οι «Θησαυροί» διαφόρων ελληνικών πόλεων, ενώ το δεύτερο μεγαλύτερο κτίριο που ξεχωρίζει στα αριστερά είναι πιθανόν ο ναός της Αθηνάς Προναίας, με τη Θόλο. Τα κτίρια βρίσκονται μέσα σε ένα ειδυλλιακό τοπίο: ο Παρνασσός βρίσκεται στο υπόβαθρο, με δύο βράχους που εξέχουν, ενώ κατάφυτοι λόφοι περιτριγυρίζουν το Μαντείο, σε κυκλική διάταξη. Η εικόνα ελάχιστα μοιάζει με τη σημερινή, καθώς οι ναοί και τα υπόλοιπα κτίρια έχουν σε μεγάλο βαθμό καταστραφεί. Το τοπίο, αν και έχει και αυτό μεταβληθεί λόγω σεισμών, παρουσιάζει πάντως αρκετές ομοιότητες. Η εικόνα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς παρουσιάζει το σπουδαιότερο λατρευτικό κέντρο του αρχαίου κόσμου την εποχή της ακμής του, και μπορεί να εμπλουτίσει τη διδασκαλία της αρχαϊκής, κλασικής και ελληνιστικής ιστορικής περιόδου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα οπτικοποιεί και εμπλουτίζει την ιστορική αφήγηση. Έτσι, στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, ο διδάσκων μπορεί να την προβάλει στην τάξη κατά τη διδασκαλία της ενότητας που αναφέρεται στα μαντεία και στους πανελλήνιους δεσμούς γενικότερα. Κύριος στόχος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μια άποψη των Δελφών κατά την αρχαιότητα και να εισέλθουν έτσι στο κλίμα της εποχής. Επιπλέον, αξίζει να τεθεί προς συζήτηση το θέμα του φυσικού τοπίου και οι λόγοι που ώθησαν τους αρχαίους Έλληνες να επιλέξουν αυτόν τον τόπο για έναν τόσο σημαντικό σκοπό (η διάταξη των βουνών και της κοιλάδας, καθώς και η θέση των Δελφών στο κέντρο της Στερεάς Ελλάδας υποστηρίζουν και την ονομασία "Ομφαλός της γης", ενώ αξίζει να αναφερθεί και ο σχετικός μύθος). Ενδείκνυται να προβληθούν και εικόνες του αρχαιολογικού χώρου όπως είναι σήμερα, ώστε οι μαθητές να έχουν ολοκληρωμένη άποψη, αλλά και να αναδειχθεί το θέμα της καταστροφής των μνημείων, εξαιτίας του ανθρώπινου παράγοντα (θρησκευτικός φανατισμός κ.ά.)


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Religion ReligionReligion
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE