Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ή της Λογοτεχνίας για να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το λογοτεχνικό είδος του δοκιμίου, σπουδαίος εκπρόσωπος του οποίου θεωρείται ο Άγγελος Τερζάκης. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τι είναι το δοκίμιο, τι θέματα πραγματεύεται, ποια είναι τα χαρακτηριστικά του, ποια είναι τα είδη του δοκιμίου και ποιοι άλλοι συγκαταλέγονται στους σπουδαίους Έλληνες δοκιμιογράφους. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν διάφορα αποσπάσματα από δοκίμια γνωστών Ελλήνων συγγραφέων.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το αστικό μυθιστόρημα, χαρακτηριστικά έργα τα οποία έγραψε ο Άγγελος Τερζάκης και στα οποία ο συγγραφέας απεικονίζει την ελληνική κοινωνία του Μεσοπολέμου, με όλο το κλίμα, την ατμόσφαιρα και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή.
Τέλος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για τη συν-συγγραφή ενός μυθιστορήματος από τους μαθητές, αφού ο Άγγελος Τερζάκης μαζί με άλλους τρεις συγγραφείς της Γενιάς του '30 (Στρατή Μυριβήλη, Ηλία Βενέζη και Μ. Καραγάτση) έγραψαν το "Μυθιστόρημα των Τεσσάρων", ένα ιδιότυπο μυθιστόρημα που γράφτηκε και δημοσιεύθηκε σε οχτώ εβδομαδιαίες συνέχειες στην εφημερίδα "Ακρόπολις", όπου ο κάθε συγγραφέας συνέχιζε την αφήγηση του μυθιστορήματος από το σημείο στο οποίο την άφηνε ο προηγούμενος. Οι μαθητές μπορούν να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο και να γίνουν από κοινού συγγραφείς μιας μικρής ιστορίας.