Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Riadis Emilios (1880-1935)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία του Έλληνα μουσικοσυνθέτη, ποιητή και συνεργάτη της ελληνικής Εθνικής μουσικής σχολής, Αιμίλιου Ριάδη. Ο Αιμίλιος Ριάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1880, τέκνο του Αυστροούγγρου (με απώτερη ελληνική καταγωγή) φαρμακοποιού Heinrich Khu και της Αναστασίας Γρηγοριάδου-Νίνη. Στην καλλιτεχνική του καριέρα, από ενωρίς,είχε επιλέξει το ψευδώνυμο Αιμίλιος Ελευθεριάδης το οποίο μετεβλήθη σε "Ριάδης" λόγω της δυσκολίας προφοράς του από τους αλλοδαπούς φίλους και συνεργάτες του. Το Ριάδης λοιπόν το διετήρησε ως το τέλος του βίου του. Ο Ριάδης ξεκίνησε μαθήματα πιάνου με τον Δημήτριο Λάλα ο οποίος είχε από ενωρίς διαγνώσει το ταλέντο του μαθητή του. Το 1907 δημοσιεύει την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο "Σκιαί και όνειρα" η οποία δέχεται ευμενείς κριτικές. Το 1908 μεταβαίνει για σπουδές στην Βασιλική Ακαδημία Μουσικής στο Μόναχο ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεται με αθηναϊκά περιοδικά. Το 1910 μεταβαίνει στο Παρίσι όπου γνωρίζεται με τους Maurice Ravel και Paul Ladmirault. Το 1915 επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη όπου διορίζεται ως καθηγητής πιάνου (από το 1918 υποδιευθυντής) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Εκεί παραμένει επί 20 έτη και ως τον πρόωρο θάνατό του το 1935. Αναγνωρίζεται ως σημαντικός συντελεστής της ελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής που είχε εδραιώσει ο μεγάλος Μανώλης Καλομοίρης. Το πλούσιο έργο του είναι προσανατολισμένο στην ενσωμάτωση στοιχείων του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού και της ελληνικής μουσικής παράδοσης στο πλαίσιο της προσπάθειας δημιουργίας μιας ελληνικής εθνικής σχολής μουσικής. Παρ'ότι είχε ευρωπαϊκή εκπαίδευση χαρακτηριστικό των συνθέσεών του είναι η ύπαρξη ανατολικών αρμονικών μορφών και ποικιλμάτων. Συνδύασε στοιχεία του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού με δυτικομουσικές κλασικές φόρμες, με τη διατήρηση όμως της αρμονικής και ρυθμικής δομής του. Πέραν της μουσικής ήταν γλωσσομαθής και μελετητής εμβριθής των ανατολικών πολιτισμών. Το 1923 βραβεύτηκε με το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η μελέτη της ζωής και της προσωπικότητας του Αιμίλου Ριάδη, μας παρέχει τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με το έργο ενός μεγάλου δημιουργού της νεοελληνικής σοβαρής μουσικής. Η εθνική και διεθνής του αναγνώριση όπως και η ποιότητα του έργου του μας βεβαιώνουν ότι έχουμε να κάνουμε με μια μουσική προσωπικότητα του διαμετρήματος των Καλομοίρη, Βάρβογλη κ.ά. Μελετώντας την πορεία του ως συνθέτη και ως δασκάλου, έχουμε ένα παράδειγμα για τους νέους καλλιτέχνες ενώ ταυτόχρονα έχουμε μιαν εικόνα της εποχής του ξεκινήματος των οργανωμένων μουσικών σπουδών στην μόλις απελευθερωθείσα Θεσσαλονίκη. Μελετώντας το έργο του Αιμίλιου Ριάδη, πέραν από τις ατομικές του ιδιαιτερότητες που οφείλονται στις ιδιαίτερες πνευματικές αναζητήσεις του συνθέτη, έχουμε ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα δημιουργού της Ελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής, της προσπάθειας δηλαδή μιας ομάδας κορυφαίων εμπνευσμένων Ελλήνων μουσουργών να δημιουργήσουν αυτόνομη νεοελληνική σοβαρή μουσική. Χαρακτηριστικό και στόχος αυτής της προσπάθειας ήταν να αξιοποιηθούν στοιχεία της παραδοσιακής μουσικής και να ενταχτούν στην κλασική φόρμα. Έτσι μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα στοιχεία που έχουν θεωρηθεί από αυτούς τους δημιουργούς ως "αυθεντικά παραδοσιακά" και τη συγγένειά τους με την ανατολική μουσική παράδοση. Αυτή η προσπάθεια έχει ιδιαίτερη σημασία αν την τοποθετήσουμε μέσα στο κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο της εποχής όπου ευρισκόταν σε διαδικασία η εδαφική ολοκλήρωση του ελληνικού κράτους μετά τους βαλκανικούς και τον Α' παγκόσμιο πόλεμο και η αναζήτηση της πολιτισμικής του ταυτότητας και προσανατολισμού. Ο Ριάδης ήταν από τους πρωτοπόρους αυτής της προσπάθειας και παρά το σύντομο του βίου του στο έργο του είναι εμφανείς οι επιρροές του . Η μελέτη του βίου και του έργου του παρέχει μεγάλη ευκαιρία για εμβάθυνση στα πεπραγμένα και την προσπάθεια αυτής της μουσικής σχολής και στη διαπίστωση αν και κατά πόσο αυτή η προσπάθεια ευρήκε συνέχεια στις δομές του νέου ελληνικού κράτους.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4981
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Music Education Music EducationMusic Education
> Composers ComposersComposers
Music Education Music EducationMusic Education > Music styles / genres Music styles / genresMusic styles / genres
Music Education Music EducationMusic Education > Music styles / genres Music styles / genresMusic styles / genres
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator