Προσφέρεται για δημιουργικές, διερευνητικές και συνεργατικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Ιστορίας με διαθεματικές προεκτάσεις στην Τοπική ιστορία, στη Γλώσσα και στη Λογοτεχνία.
Μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα ευρύ πλαίσιο: από την ανάδειξη του πώς "διαβάζουμε" μια κάτοψη (έμφαση στην παρουσία της κλίμακας και στην ακρίβεια του σχεδίου) και της σημασίας των κατόψεων αρχαιολογικών χώρων ως ιστορικών πηγών έως την εκπόνηση διαθεματικών σχεδίων εργασίας (project) για τα κάστρα και το ρόλο που αυτά διαδραμάτισαν και διαδραματίζουν τόσο στην Ιστορία, όσο και στην πρόσληψη του οργανωμένου χώρου από τους ανθρώπους στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
Ακολουθώντας τις αρχές της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού, μπορούν, επίσης, οι μαθητές να πραγματοποιήσουν τις δικές τους δια ζώσης ή ψηφιακές περιηγήσεις σε υπάρχοντα κάστρα της ιδιαίτερης πατρίδας τους ή της Ελλάδας, να συλλέξουν στοιχεία για αυτά και να δημιουργήσουν τους δικούς τους συμβατικούς ή ψηφιακούς πόρους.