Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
An Ottoman carriage.
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η γκραβούρα του Γάλλου αρχιτέκτονα, ζωγράφου και χαράκτη Antoine Laurent Castellan (1772-1838) χρονολογείται γύρω στα 1812 και απεικονίζει μια άμαξα, όχημα με ρόδες, που έλκεται από ένα ζευγάρι βόδια, ευρύτερη γνωστή ως βοϊδάμαξα. Οι άμαξες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταφορικό όχημα κατά την εποχή της τουρκοκρατίας αλλά και παλιότερα. Υπάρχουν διάφορα είδη άμαξας: το άρμα, το χειραμάξι, το κάρο, η καρότσα, η σούστα, ο αραμπάς, το αλετροπόδι κλπ. Ο πίνακας αυτός αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου έργου του Γάλλου καλλιτέχνη με τίτλο "Ήθη, έθιμα και φορεσιές των Οθωμανών".
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαθεματικά σχέδια εργασίας που μελετούν την εξέλιξη των μέσων μεταφοράς σε μια χώρα, ήπειρο ή και σε παγκόσμια κλίμακα. Παράλληλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που μελετούν την καθημερινή ζωή τόσο των Οθωμανών όσο και των λαών που βρίσκονταν υπό την κυριαρχία τους, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από έργα τέχνης της εποχής. Προτείνεται η αξιοποίηση των ΤΠΕ για τη διαχείριση/αναπαράσταση της πληροφορίας και τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5051

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator