The Arch of Hadrian in Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο βιβλίο του Otto Magnus von Stackelberg (1787-1837), που αφορά την τέχνη και τις αρχαιότητες, βλέπουμε "την πύλη του Αδριανού", το 1854. Το 131-132 μ.Χ. ιδρύθηκε από τους Αθηναίους, έξω από τον περίβολο του Ολυμπιείο, στα ΒΔ, θριαμβική αψίδα, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τον αυτοκράτορα Αδριανό για τα πολυάριθμα έργα που έκανε στην Αθήνα. Το μνημείο, ύψους 18 μ. πλάτους 13 μ., με τις δύο ίδιες προσόψεις έχει καθ' ύψος δύο διακριτά τμήματα. Το κάτω μέρος ακολουθεί το ρωμαϊκό σχήμα της τιμητικής αψίδας, ενώ το επάνω μιμείται το ελληνικής παράδοσης πρόπυλο. Στο επιστύλιο επάνω από την τοξωτή δίοδο υπάρχουν οι επιγραφές, στη δυτική: ''Αιδ' εισ' Αθήναι, Θησέως η πριν πόλις'' και στην ανατολική: ''αιδ' εισ' Αδριανού και ουχί Θησέως πόλις''. Το 1778 η αψίδα ενσωματώθηκε στο ανατολικό σκέλος του τούρκικου οχυρωματικού περιβόλου της Αθήνας, και μετατράπηκε σε πύλη, γνωστή ως ''πόρτα της βασιλοπούλας'' ή ''καμαρόπορτα''. Στην εικόνα διακρίνονται και ανθρώπινες φιγούρες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας, παρουσιάζουμε την εικόνα στους μαθητές και τους ζητούμε να αναγνωρίσουν το αρχιτεκτονικό έργο που απεικονίζεται. Στη συνέχεια ψάχνουν και βρίσκουν πληροφορίες εστιάζοντας στο έτος δημιουργίας του και στα διακριτά τμήματα που το αποτελούν. Τις πληροφορίες παρουσιάζουν στην τάξη με powerpoint.
Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές εντοπίζουν την Πύλη του Αδριανού, στο σύγχρονο χάρτη της Αθήνας.
Οι μαθητές, αναζητούν στις ώρες της ευέλικτης ζώνης και άλλες πύλες της Αθήνας, ρωμαϊκής εποχής, όπως την Πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς στην Αγορά των Αθηνών. Επισημαίνουν διαφορές με την αψίδα του θριάμβου του Μεγάλου Κωνσταντίνου στη Ρώμη, (315 μ.Χ.). Επίσης αναζητούν και άλλα έργα του Ανδριανού στην Αθήνα. Για παράδειγμα, μελετούν το λαμπρότερο οικοδόμημα του Αδριανού στην Αθήνα, τη Βιβλιοθήκη, η οποία φέρει το όνομά του. Εντοπίζουν τη νέα συνοικία που δημιούργησε, με μεγαλύτερες και πολυτελέστερες οικοδομές, με την οποία επεξέτεινε την πόλη προς τα Ανατολικά. Η θέση της εκτεινόταν στους σημερινούς χώρους του Ζαππείου, του Εθνικού Κήπου και της πλατείας Συντάγματος. Μέσα στην αριστοκρατική του συνοικία ο Αδριανός περιέλαβε και τον ναό του Ολυμπίου Διός, τον οποίο και αποπεράτωσε και για τον οποίο αναζητούν τα χαρακτηριστικά του. Τη νέα συνοικία περιέβαλε το Αδριάνειο τείχος, το οποίο άρχιζε κάπου από τη γωνία των οδών Βουλής και Κολοκοτρώνη, από το Θεμιστόκλειο τείχος. Όλα τα παραπάνω έργα οι μαθητές μπορούν να τα εντοπίσουν και με τη βοήθεια των google maps.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE