ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών καθώς μπορεί να αποτελέσει αφορμή γνωριμίας των μαθητών με την ζωγραφική του Διαμαντή Διαμαντόπουλου. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διερευνητικής μάθησης οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν εικονικό και άλλο υλικό που αφορά στο έργο του Διαμαντόπουλου και άλλων καλλιτεχνών της Γενιάς του Τριάντα (Παρθένης, Τσαρούχης, Κόντογλου, Μόραλης, Χατζηκυρικάκος- Γκίκας, Εγγονόπουλος, Παπαλουκάς, Βασιλείου κ.ά.) και να συζητήσουν τις τεχνοτροπικές τάσεις και το ιδιαίτερο ύφος κάθε καλλιτέχνη. Οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στο θέμα της Ελληνικότητας και να σχολιάσουν τον ιδιαίτερο τρόπο που κάθε εικαστικός καλλιτέχνης πραγματεύεται την ιδέα και τις αξίες του αιτήματος της επιστροφής στην Ελληνική παράδοση και της ερμηνείας της παράδοσης με τα μέσα και τους τρόπους της νεότερης τέχνης. Επιπλέον, μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές ευρωπαϊκών τάσεων και ρευμάτων όπως για παράδειγμα του κυβισμού, του εξπρεσιονισμού, του φωβισμού, του σουρεαλισμού κλπ. που την περίοδο αυτή φτάνουν στην Ελλάδα επηρεάζοντας καταλυτικά το έργο των καλλιτεχνών της Γενιάς του Τριάντα. Τέλος μπορούν να εκφράσουν τις προσωπικές τους προτιμήσεις και να δημιουργήσουν ατομικά ή ομαδικά έργα εμπνεόμενοι από το έργο των καλλιτεχνών της επιλογής τους. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί επίσης να αποτελέσει αφορμή για διαθεματικές προσεγγίσεις και σύνδεση με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας όπου οι μαθητές εργαζόμενοι σε παρόμοιο πλαίσιο μπορούν να μελετήσουν το έργο λογοτεχνών και ποιητών της Γενιάς του Τριάντα: Σεφέρης, Εγγονόπουλος, Εμπειρίκος, Ελύτης, Τερζάκης, Βενέζης κ.ά. οι οποίοι συνδέθηκαν με την εισαγωγή πρωτοποριακών ρευμάτων και τάσεων στην Ελλάδα και τη συνειδητή προσπάθεια τους να δώσουν ελληνική χροιά στις τάσεις αυτές.