ΙΣΤΟΡΙΑ: Α) Ρωτάμε τους μαθητές μας αν έχουν επισκεφτεί το Mall ή κάποιο αντίστοιχο εμπορικό κέντρο. Στη συνέχεια αναζητούμε στο διαδίκτυο τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα στον κόσμο. Δείχνουμε φωτογραφίες τους, ώστε οι μαθητές να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά δόμησής τους π.χ. κάθετη δόμηση (The Fashion Centre at Pentagon City, στο Arlington της Virginia των Η.Π.Α.), με ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες, καταστήματα, άλλα πολυεθνικών αλυσίδων και άλλα μικρότερα, εστιατόρια για γρήγορο φαγητό, καφετέριες ή ακόμα και κινηματογράφους. Στη συνέχεια τους προβάλλουμε τρισδιάστατες απεικονίσεις της Ρωμαϊκής Αγοράς της Αθήνας, της Ρώμης και της Αρχαίας Αγοράς της Αθήνας. Εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές π.χ. ύπαρξη ναών-θρησκευτικό στοιχείο ή βήματος-πολιτικό στοιχείο. Τέλος, τους αναφέρουμε την άνοδο και την πτώση των Mall, αφού στις ΗΠΑ 200 από τα 1200 εμπορικά κέντρα έχουν βάλει λουκέτο, αφού απειλούνται από τις διαδικτυακές αγορές (online shopping) και οι σχεδιαστές τους αναζητούν «κοινωνικούς τρόπους», για να τα σώσουν(π.χ. κέντρα διασκέδασης, πάρκα, γυμναστήρια) επιστρέφοντας έτσι στην Αρχαία Αγορά. B) Επίσης, τους ρωτάμε αν ξέρουν τι σημαίνει forum. Συσχετίζουν τη λέξη με τη συνήθεια των αρχαίων Ελλήνων να συναντιούνται σ' ένα μέρος της πόλης που ονομαζόταν Αγορά (=τόπος συνάθροισης), για να καλύψουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ανάγκες. Αν και στην Αγορά έκαναν αγοραπωλησίες, εξού και η σύγχρονη σημασία της λέξης, αυτή ήταν κυρίως το μέρος όπου συζητούσαν, έκαναν καινούργιες γνωριμίες, μελετούσαν, μηχανεύονταν, δημιουργούσαν. Το ίδιο ισχύει και για την «ψηφιακή Αγορά»-“forum” για την «ψηφιακή κοινότητα»! ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Αναζητάμε την ετυμολογία της λέξης αγορά (αγείρω) από την οποία προέρχεται και το «αγοράζω» και το «αγορεύω». Εμείς, στις μέρες μας δυστυχώς έχουμε κρατήσει το «αγοράζω» γι’ αυτούς τους χώρους. Επίσης, αναζητάμε και τις λέξεις «πιάτσα» και «Βεσπασιανές», αφού έχουν βρεθεί στην ρωμαϊκή αγορά.