Sperantsas Stylianos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για τσιγκογραφία στην οποία απεικονίζεται ο Στυλιανός Σπεράντσας (1885-1962), ο οποίος υπήρξε μια πολύπλευρη προσωπικότητα, που δεν περιορίστηκε σε ένα μόνο τομέα πνευματικής δραστηριότητας, αλλά επεκτάθηκε από την ιατρική και την οδοντιατρική επιστήμη που σπούδασε και υπηρέτησε ως καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην καλλιέργεια της ποίησης, με έμφαση στη λογοτεχνία και το θέατρο για παιδιά. Προσπάθησε να διαμορφώσει μια σύγχρονη δραματουργία και είναι δεκάδες οι ποιητικές συλλογές που έχει συνθέσει με αποδέκτες το παιδικό και νεανικό κοινό, με θέματα αντλημένα κυρίως από το ένδοξο ιστορικό παρελθόν, τη θρησκεία και το κοινωνικό περιβάλλον με κάποια στοιχεία μυθοπλασίας. Ως θεατρικός συγγραφέας αντιμετωπίζει το θέατρο πρωτίστως ως μέσον αγωγής, προβάλλει παιδαγωγικά πρότυπα και σέβεται τις αντιληπτικές ικανότητες των παιδιών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το Στυλιανό Σπεράντζα κυρίως ως λογοτέχνη, ποιητή και θεατρικό συγγραφέα και να εκτιμήσουν την αξία του. Οι μαθητές μπορούν σε ομάδες να μελετήσουν διαφορετικές ποιητικές συλλογές του ποιητή (π.χ. Σαν τα πουλιά (1924), Παιδικές Ψυχές (1925), Ο Τραγουδιστής των παιδιών (1929), Το βιβλίο που τραγουδεί (1949), Ποιήματα για μικρά παιδιά (1953), Παιδικά ποιήματα (1956), κ.ά.), να επεξεργαστούν νοηματικά και εκφραστικά τα ποιήματα, να τα απαγγείλουν με διάφορους τρόπους (ατομικά, εν χορώ, ένας στίχος ανά παιδί κ.ά..) και να τα δραμματοποιήσουν αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους. Επίσης οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν στις επετείους των εθνικών μας εορτών κάποια θεατρικά έργα του συγγραφέα με θέμα από την ιστορική περίοδο της Επανάστασης του 1821, όπως «Ο όρκος του Φιλικού», «Ο Χαλασμένος Μύλος», «Δεν μπορώ ν’ αφήσω την Ελλάδα», «Η δόξα των Ψαρρών», «Το Κρυφό Σχολειό», «Ο Χορός του Ζαλόγγου», «Οι Ομογάλακτοι» και «Το Θολό Νερό», καθώς και άλλα που δραματοποιούν σκηνές από την εποποιία του 1940, όπως «Τ’ άρματα», οι «Ατσαλένιες Γυναίκες», οι «Ήρωες», το «Ένας ακόμη στρατιώτης» και «Τα δυο επισκεπτήρια», αναπτύσσοντας τη δημιουργική τους έκφραση, τις φυσικές και διανοητικές τους ικανότητες και τις εκφραστικές τους δεξιότητες και γενικά να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά την τέχνη του θεάτρου, να εξοικειωθούν με την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και να αναπτύξουν ορθή στάση και συμπεριφορά ως θεατές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE