Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το Στυλιανό Σπεράντζα κυρίως ως λογοτέχνη, ποιητή και θεατρικό συγγραφέα και να εκτιμήσουν την αξία του. Οι μαθητές μπορούν σε ομάδες να μελετήσουν διαφορετικές ποιητικές συλλογές του ποιητή (π.χ. Σαν τα πουλιά (1924), Παιδικές Ψυχές (1925), Ο Τραγουδιστής των παιδιών (1929), Το βιβλίο που τραγουδεί (1949), Ποιήματα για μικρά παιδιά (1953), Παιδικά ποιήματα (1956), κ.ά.), να επεξεργαστούν νοηματικά και εκφραστικά τα ποιήματα, να τα απαγγείλουν με διάφορους τρόπους (ατομικά, εν χορώ, ένας στίχος ανά παιδί κ.ά..) και να τα δραμματοποιήσουν αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους. Επίσης οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να επεξεργαστούν και να παρουσιάσουν στις επετείους των εθνικών μας εορτών κάποια θεατρικά έργα του συγγραφέα με θέμα από την ιστορική περίοδο της Επανάστασης του 1821, όπως «Ο όρκος του Φιλικού», «Ο Χαλασμένος Μύλος», «Δεν μπορώ ν’ αφήσω την Ελλάδα», «Η δόξα των Ψαρρών», «Το Κρυφό Σχολειό», «Ο Χορός του Ζαλόγγου», «Οι Ομογάλακτοι» και «Το Θολό Νερό», καθώς και άλλα που δραματοποιούν σκηνές από την εποποιία του 1940, όπως «Τ’ άρματα», οι «Ατσαλένιες Γυναίκες», οι «Ήρωες», το «Ένας ακόμη στρατιώτης» και «Τα δυο επισκεπτήρια», αναπτύσσοντας τη δημιουργική τους έκφραση, τις φυσικές και διανοητικές τους ικανότητες και τις εκφραστικές τους δεξιότητες και γενικά να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά την τέχνη του θεάτρου, να εξοικειωθούν με την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και να αναπτύξουν ορθή στάση και συμπεριφορά ως θεατές.