Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση, για συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) παρακολουθούν από την εκπομπή "Παρασκήνιο" το επεισόδιο "Το Σόλο του Γιάννη Σκαρίμπα", το οποίο είναι αναρτημένο στο ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ, και το οποίο αναφέρεται στην προσωπικότητα και το έργο του Γιάννη Σκαρίμπα και δημιουργούν μία σχετική εργασία, εμβαθύνοντας στην ιδιαιτερότητα των διηγημάτων του Σκαρίμπα, β) επισκέπτονται την ιστοσελίδα του "Σπουδαστηρίου Νέου Ελληνισμού", ακούνε τον Πέτρο Φυσσούν να διαβάζει το ποίημα του Σκαρίμπα "Φαντασία", διαβάζουν και αυτοί το συγκεκριμένο ποίημα και συγκρίνουν τη δική τους ανάγνωση με αυτήν του Φυσσούν, γ) βλέπουν το βίντεο της ΕΡΤ, με τους Διονύση Τσακνή και Γιώργο Μεράντζα να τραγουδούν "Το εισιτήριο" του Γιάννη Σκαρίμπα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 16/1/2012, και συζητούν για τα συναισθήματα που τους προκαλεί το συγκεκριμένο τραγούδι.