Antoniadis Sofoklis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σκίτσο του Σοφοκλή Αντωνιάδη (19ος-20ος αιώνας), σκιτσογράφου, γελοιογράφου και ζωγράφου, γνωστού με το ψευδώνυμο «Σόφο», στο οποίο απεικονίζονται δυο άνδρες με ...μεγάλη διαφορά βάρους. Η γελοιογραφία αυτή μεγαλοποιεί τα φυσικά γνωρίσματα των δυο ανδρών και τις αντιθέσεις τους, καταδεικνύοντας την ασυμφωνία των φυσικών χαρακτηριστικών τους προκειμένου να αναδείξει το κωμικό στοιχείο. Ένας γελοιογράφος οφείλει να είναι προικισμένος με αίσθηση του χιούμορ, υψηλή ευφυΐα και βαθιά αντίληψη της επικαιρότητας και να είναι συνάμα καλλιτέχνης και δημοσιογράφος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές μέσα από το σκίτσο αυτό του Σοφοκλή Αντωνιάδη, να έρθουν σε επαφή με την τέχνη της σκιτσογραφίας / γελοιογραφίας και να γνωρίσουν την ιστορία της από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Οι μαθητές μπορούν να εργαστούν σε ομάδες και να αντλήσουν πληροφορίες για την ανάπτυξη της γελοιογραφίας και τους σημαντικούς γελοιογράφους κατά την αρχαία εποχή, την ελληνιστική περίοδο, το μεσαίωνα και τη σύγχρονη εποχή. Μπορούν να επεξεργαστούν την εξέλιξη των θεμάτων, τις τεχνικές και τα διαχρονικά χαρακτηριστικά της γελοιογραφίας, όπως και τα προσόντα, τα ιδιαίτερα γνωρίσματα, τις δεξιότητες και τις πηγές έμπνευσης των γελοιογράφων. Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν έργα των σύγχρονων ελλήνων γελοιογράφων όπως του Αρκά, του Kώστα Mητρόπουλου,του Σπύρου Ορνεράκη, του Δημήτρη Χαντζόπουλου, κ.ά., να συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των έργων τους (τα σκίτσα και τα κείμενα) και να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές, ώστε να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα και να ευαισθητοποιηθούν θετικά με διάθεση να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ως "μικροί καλλιτέχνες - γελοιογράφοι" τα δικά τους έργα που θα εκθέσουν στο χώρο του σχολείου τους. Επίσης μπορεί να γίνει μια μικρή έρευνα για την αξιοποίηση της γελοιογραφίας στην ελληνική εκπαίδευση, όπου οι μαθητές θα ερευνήσουν τα βιβλία τους ώστε να ανακαλύψουν τις υπάρχουσες γελοιογραφίες και να αξιολογήσουν το ρόλο τους. Τέλος μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα θα ήταν οι μαθητές να πάρουν συνεντεύξεις από σύγχρονους γελοιογράφους, ώστε να εκτιμήσουν την αξία τους, την ευρηματικότητά τους και την οξύτητα της κριτικής τους ματιάς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Αντωνιάδης Σοφοκλής
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE