Μιλιοδεικτης τιμητικος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για απεικόνιση ενός τιμητικού μιλιοδείκτη ρωμαϊκής εποχής, των αυτοκρατόρων Κωνσταντίου και Γαλερίου και των καισάρων Σεβήρου και Μαξιμίνου. Είναι πλακοειδής λίθινη παραλληλεπίπεδη στήλη με αψιδωτή τριγωνική απόληξη, ακατέργαστη στην κατάληξη και βρέθηκε στη θέση Φούντες των Πετρών, όπου έχει ανεγερθεί σήμερα ένα ηρώο. Οι Ρωμαίοι εισήγαγαν τεχνικές αλλαγές που σχετίζονταν κατά κύριο λόγο με την υποδομή, ιδιαίτερα με την οδοποιία και τη γεφυροποιία και έκαναν μια αξιοθαύμαστη δουλειά κατασκευάζοντας χιλιάδες μίλια εξαιρετικών δρόμων για να συνδέσουν κάθε μέρος της αυτοκρατορίας με τη Ρώμη. Για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να μη χάνουν τον προσανατολισμό τους, όταν ταξίδευαν σε αυτούς τους δρόμους, οι Ρωμαίοι τοποθετούσαν περισσότερο ή λιγότερο τις στήλες, οι οποίες ήταν αρκετά ψηλές και ορατές από μία άμαξα και έδιναν την απόσταση σε μίλια από την πλησιέστερη μεγάλη πόλη ή έναν ενδιάμεσο σταθμό, ενώ περιελάμβαναν το όνομα εκείνου που πλήρωσε για την κατασκευή του δρόμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν το αξιόλογο οδικό δίκτυο των Ρωμαίων, τις τεχνικές κατασκευής του, τα υλικά κατασκευής των οδοστρωμάτων κ.ά. και να κάνουν μια ιστορική αναδρομή της οδοποιίας που είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορική εξέλιξη της ανθρωπότητας, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν τους μιλιοδείκτες των Ρωμαίων με τη σύγχρονη οδική σήμανση και σηματοδότηση του οδικού μας δικτύου και να απεικονίσουν στο μάθημα των Εικαστικών κάποιες σημαντικές πινακίδες αναγγελίας κινδύνου ή ρυθμιστικές. Τέλος στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας οι μαθητές μπορούν να αναλύσουν ομαδοσυνεργατικά και να παρουσιάσουν τις σκέψεις τους γύρω από την έκφραση "όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη", με στόχο να αντιληφθούν ότι όπως η Ρώμη κατασκεύαζε νέους δρόμους για την εύκολη μετακίνηση του στρατού και των εμπορευμάτων, ώστε όλο το οδικό δίκτυο να οδηγεί στην καρδιά της αυτοκρατορίας, δηλαδή τη Ρώμη, έτσι και εμείς σήμερα οφείλουμε να δοκιμάζουμε διάφορους τρόπους για να πετύχουμε το στόχο μας και να μην παραιτούμαστε στις δυσκολίες που συναντάμε.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE