Otherwise
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το έργο (λάδι σε καμβά, διαστάσεων 146Χ114 εκ.) ανήκει στον διακεκριμένο ζωγράφο Κωνσταντίνο (Ντίκο) Βυζάντιο. Ο Βυζάντιος γεννήθηκε το 1924 στην Αθήνα. Ήταν γιος του γνωστού ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου, ενώ το γενεαλογικό του δέντρο απαρτίζουν και σημαντικές προσωπικότητες, κυρίως πολιτικοί, όπως ο Δημήτρης Βούλγαρης (πρωθυπουργός) και ο Λάζαρος Κουντουριώτης (γερουσιαστής και πλοιοκτήτης). Πολύ νέος ο καλλιτέχνης - το 1938 - έγινε δεκτός στη σχολή καλών τεχνών της Αθήνας. Το 1945 αναχώρησε με υποτροφία του Γαλλικού Ινστιτούτου για το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε μόνιμα και συνέχισε τις σπουδές του. Εκεί συνεργάστηκε και συνδέθηκε με σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο Τζιακομέττι και ο Ιονέσκο. Στη Γαλλία αναγνωρίστηκε το ταλέντο του και αρκετά μουσεία ενδιαφέρθηκαν να αποκτήσουν έργα του. Δημιούργησε, υπηρετώντας τόσο την αφηρημένη όσο και την αναπαραστατική τέχνη. Η δουλειά του χωρίζεται σε τρεις κύκλους: η Αφαίρεση (1945 - 1972, αναδρομική έκθεση του κύκλου είχε προλογίσει ο Ευγένιος Ιονέσκο), τα Σχέδια (1972 - 1981, συλλογή την οποία είχε σχολιάσει ο Μισέλ Φουκώ) και οι Μορφές (1981 - 2007, συνθέσεις με θέμα τον άνθρωπο και νεκρές φύσεις). Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο έχει χαρακτήρα ανθρωποκεντρικό και ανήκει στον τελευταίο κύκλο δημιουργίας του καλλιτέχνη. Ο Βυζάντιος τιμήθηκε πολλές φορές. Απεβίωσε το 2007 στη Μαγιόρκα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο Ντίκος Βυζάντιος υιοθέτησε από νωρίς ένα προσωπικό ύφος. Στις παραστατικές απεικονίσεις του, όπως έχει γραφτεί, εντάσσονται μορφές σε ένα χώρο παράξενο, σε μια ατμόσφαιρα αινιγματική. Θεωρείται σημαντικός ζωγράφος και ιδιαίτερος, έτσι ώστε το έργο του να προσθέτει σε μια ερευνητική εργασία με θέμα την τέχνη, το περιβάλλον, τον άνθρωπο. Εκτός από το διδακτικό αντικείμενο της αισθητικής αγωγής, ο πίνακας θα μπορούσε να επιλεγεί - από κάθε εκπαιδευτικό - για να προβληματίσει, ως στοιχείο το οποίο υπαινίσσεται την "προβληματική" ή περίπλοκη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, το χώρο, τον ιστορικό χρόνο. Λαμβάνοντας υπόψη πως ο εκπαιδευτικός είναι ελεύθερος να αξιοποιήσει ένα έργο τέχνης σε κάθε περίσταση και όπως εκείνος κρίνει, θα μπορούσε το συγκεκριμένο έργο να αξιοποιηθεί ακόμη και στο μάθημα της Γεωμετρίας και της Ιστορίας, τουλάχιστον ως ερέθισμα στοχασμού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE