Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε οι μαθητές να συζητήσουν στην τάξη για τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του άριστου μαθητή και κυρίως για το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει για τις επιδόσεις των μαθητών, το σχολείο (ο τύπος του σχολείου, η υλικοτεχνική υποδομή του, οι εκπαιδευτικοί του και ο τρόπος διδασκαλίας, η κουλτούρα του σχολείου και το πνεύμα καινοτομίας και ανοίγματός του στην κοινωνία, κ.ά.) και γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες μπορούν να διερευνήσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών που θεωρούνται επιτυχημένα, όπως για παράδειγμα το φινλανδικό, το σουηδικό, κ.ά. όπως και τις συνιστώσες της επιτυχίας τους (επιδόσεις μαθητών, έργο εκπαιδευτικών, ανάπτυξη σχολικής μονάδας, συνολική εικόνα) και να τα συγκρίνουν με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, να διαπιστώσουν ομοιότητες και διαφορές και κυρίως να συμβάλουν με γόνιμη κριτική σε ένα διάλογο στην τάξη σχετικά με τις παθογένειες και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος με στόχο τη διατύπωση προτάσεων για τη μελλοντική του ποιοτική βελτίωση.