Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, αλλά και της Ιστορίας για την προσέγγιση της σύγκρουσης δημοτικής - καθαρεύουσας γλώσσας, της θέσης της δημοτικής στην ποίηση του Παλαμά, αλλά και των ιστορικών διαστάσεων του γλωσσικού ζητήματος. Πέρα από αυτήν την τυπική, γνωστικού χαρακτήρα χρήση, όμως, προτείνεται να αποτελέσει την αφορμή για μια διερευνητική διδασκαλία όπου το ζητούμενο μπορεί να είναι αυτό στο οποίο αναφέρεται το ίδιο το κείμενο υπό τη μορφή επίλυσης προβλήματος. Οι μαθητές/τριες θα κληθούν, σε συνεργατικό πλαίσιο, να εντοπίσουν, πρώτα την επιχειρηματολογία του κειμένου για το δημοτικισμό του Παλαμά και κατόπιν να την επαληθεύσουν ή να την διαψεύσουν, συλλέγοντας τα απαραίτητα δεδομένα. Θα ήταν ενδιαφέρον, επίσης, να προσπαθήσουν να εντοπίσουν και το κείμενο, στην εφημερίδα "Εμπρός", στο οποίο "απαντά" ο ανώνυμος συντάκτης του "Νουμά". Το ψηφιακό αρχείο της συγκεκριμένης εφημερίδας που παρέχεται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Βιβλιοθήκης καθίσταται σημαντικό προς αυτήν την κατεύθυνση. Το άρθρο, τέλος, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αποδομήσουν οι μαθητές/τριες ένα σχολιαστικό κείμενο γνώμης με λογοτεχνικό περιεχόμενο.