Γαλλοι τραγικοι ποιητες του 17ου αιωνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα άρθρο τεσσάρων σελίδων της Σεβαστής Καλλισπέρη, το οποίο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ποικίλη Στοά, το 1912 (τόμος 15,αρ. 1). Η Σεβαστή Καλλισπέρη (1858-1953), η οποία υπήρξε η πρώτη Ελληνίδα φοιτήτρια της Φιλοσοφικής σχολής της Σορβόννης, καθηγήτρια γαλλικών στο Αρσάκειο και εισηγήτρια μεταρρυθμίσεων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο της, στους δύο μεγάλους, Γάλλους τραγικούς ποιητές του 17ου αιώνα, τον Κορνήλιο [Pierre Corneille] (1606-1684) και τον Ρακίνα [Jean Racine] (1639-1699). Παραθέτει ένα εκτενές απόσπασμα από το βιβλίο του La Bryѐre "Οι χαρακτήρες ή τα ήθη του αιώνος τούτου", στο οποίο γίνεται εμβάθυνση στο έργο των δύο τραγικών ποιητών, χωρίς όμως να γίνεται καμία αναφορά σε συγκεκριμένα έργα τους. Στη συνέχεια, η Καλλισπέρη επιβεβαιώνοντας την άποψη του La Bryѐre, τονίζει ότι ο Κορνήλιος απευθύνεται στη φαντασία και το λογικό, ενώ ο Ρακίνας στην καρδιά και τελειώνει λέγοντας, ότι οι αντιζηλίες και οι σκευωρίες πίκραναν τα γηρατειά του ενός και τη νεότητα του άλλου. Αξιοπρόσεκτο επίσης, στο μαθησιακό αντικείμενο είναι το αρχίγραμμα του άρθρου, δηλαδή, το μεγάλο, αρχικό κεφαλαίο γράμμα, το οποίο έχει ως στόχο να καταστήσει πιο ελκυστική την εμφάνιση του κειμένου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μελετούν το μαθησιακό αντικείμενο και αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές, με στόχο να γνωρίσουν το έργο του Κορνήλιου και του Ρακίνα. Επιπλέον, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές: α) να δουν την παράσταση της Ανδρομάχης του Ρακίνα, από το Εθνικό Θέατρο το 2007, και την παράσταση της Ανδρομάχης του Ευριπίδη από τον Οργανισμό Ελληνικού Θεάτρου "Αιχμή" το 2011 και να δημιουργήσουν μία σχετική εργασία, εστιάζοντας στις διαφορές στην υπόθεση του έργου, αλλά και στην έκφραση των συναισθημάτων, β) να διαβάσουν το έργο του Κορνήλιου "Πολύευκτος" (Polyeucte) και να επιχειρήσουν να σκηνοθετήσουν μία παράσταση του έργου, γ) να ανοίξουν τον επεξεργαστή κειμένου (Word), να φτιάξουν διάφορα αρχιγράμματα για το γράμμα "Μ" και να τα συγκρίνουν με το αρχίγραμμα του μαθησιακού αντικειμένου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Activities ActivitiesActivities
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Word processing Word processingWord processing
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σεβαστή Ν. Καλλισπέρη
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE