Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Itinerant peddler. Athens, 1940-1941, Voula Papaioannou Theocharis
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Παρουσιάζεται η φωτογραφική απεικόνιση ενός πλανόδιου πωλητή στην Αθήνα κατά το ξέσπασμα του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου (1940-1941). Ο φακός της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου παρουσιάζει εικόνες της παλιάς Αθήνας μέσα από την εστίαση στους πλανόδιους μικροπωλητές κατά την περίοδο της έναρξης του 2ου Παγκοσμίου πολέμου. Η συγκεκριμένη φωτογραφία μας δίνει αρκετές πληροφορίες για την ενδυμασία, τα προϊόντα καθώς και το αστικό περιβάλλον της εποχής. Η διακριτική και ευγενική Βούλα Παπαϊωάννου έκρυβε μια σπάνια κοινωνική ευαισθησία που μαζί με τη δυνατή και λιτή φωτογραφική της γραφή χαρακτήρισε εξαρχής το έργο της. Η Παπαϊωάννου είχε το ταλέντο να εντοπίζει την αισιοδοξία τόσο στη ζωή όσο και στην τέχνη της. Η Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου δεν εκβίαζε την οικειότητα από τους ανθρώπους που φωτογράφιζε, γεγονός που φαίνεται ότι οι ίδιοι εκτιμούσαν, αν κρίνουμε από τις εκφράσεις στα πρόσωπά τους. Ακολουθώντας τα διακριτικά, σχεδόν αθόρυβα βήματά της, νιώθουμε ότι συμμετέχουμε στη χαρά ή στη λύπη των πρωταγωνιστών της. Μαγεμένοι από την οξυδερκή αλλά και ανθρώπινη ματιά της ανακαλύπτουμε την ιστορία του τόπου μας γραμμένη με εικόνες.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας καθώς και της τέχνης για την κατανόηση της Ελλάδας του 2ου Παγκοσμίου πολέμου, της κοινωνίας της εποχής, της κουλτούρας και του πολιτισμού. Ο/η εκπαιδευτικός μπορεί διαθεματικά να αναφερθεί και μελετήσει μαζί με τους μαθητές τόσο την ελληνική ιστορία με τη σπουδή στις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής του πολέμου όσο και την τέχνη της ρεαλιστικής απεικόνισης και προβολής της κοινωνικής και επαγγελματικής πραγματικότητας μέσα από τη φωτογραφία. Αφού παρουσιαστεί η φωτογραφία μπορεί οι μαθητές σε ομάδες να ερευνήσουν κριτικά και με αξιοποίηση των πηγών από βιβλία ή το διαδίκτυο των κοινωνικών συνθηκών που απεικονίζονται στην εικόνα. Να μελετηθεί η ζωή και οι συνθήκες που επικρατούσαν στην Αθήνα του πολέμου, η εμφάνιση των επαγγελμάτων αυτών και έτσι να φωτιστούν οι κοινωνικές, θρησκευτικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής. Επιπλέον θα μπορούσε να γίνει αναφορά και στη μεγάλη πείνα, το λιμό που επικράτησε στην Αθήνα του πολέμου και που οδήγησε στο θάνατο τον Ιανουάριο του 1942, 3096 ανθρώπους. Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα με την καθοδήγηση και τον συντονισμό από τον εκπαιδευτικό οι μαθητές παρουσιάζουν τις μελέτες τους και ακολουθεί κριτικός και εποικοδομητικός διάλογος στην ολομέλεια της τάξης πάνω στις αναφερθείσες θεματικές, ιστορικά γεγονότα και απεικόνιση μέσω της τέχνης της φωτογραφίας.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5176
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator