Αρχαιολογικος χωρος στην Ολυμπια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το φωτογραφικό τύπωμα που προσφέρεται από το Μουσείο Μπενάκη αφορά μια στερεοσκοπική κάρτα, με χαρακτηριστική την ύπαρξη ενός ζεύγους εικόνων που εξασφαλίζει μέσω της χρήσης ειδικής συσκευής την ψευδαίσθηση του βάθους στην αποτύπωση ενός χώρου. Η συγκεκριμένη τρισδιάστατη εικόνα δημιουργήθηκε για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας Underwood & Underwood, κατά την επίσκεψη εκπροσώπων της στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας, γύρω στα 1897.Τα διάσπαρτα απομεινάρια των αρχαίων κτισμάτων μαρτυρούν το μεγαλείο τους ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του χώρου που επιλέχθηκε να φιλοξενήσει ένα από τα πιο αξιόλογα πανελλήνια ιερά και να αποτελέσει το σημαντικότερο αθλητικό κέντρο του αρχαίου κόσμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στην προσέγγιση του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Ολυμπίας. Η αρχική παρακίνηση μπορεί να αφορά τη διατύπωση επιχειρημάτων εκ μέρους των μαθητών/τριών αναφορικά με τους λόγους -και με δεδομένη τη γνώση των δυσκολιών εκείνης της εποχής κατά τις μετακινήσεις- της επίσκεψης εκπροσώπων μιας αμερικανικής εταιρείας στα τέλη του 19ου αιώνα, στην περιοχή της Δυτικής Πελοποννήσου, σε μια κοιλάδα ανάμεσα στον Κρόνιο Λόφο και στη συμβολή των ποταμών Αλφειού και Κλαδέου για την εφαρμογή της τεχνικής της στερεοσκοπίας στην αποτύπωση του χώρου. Στο σχετικό προβληματισμό τους μπορεί να βοηθήσει και η στερεοσκοπική κάρτα από την περιοχή, καθώς σε αυτή δεν αποτυπώνεται ένας συγκεκριμένος χώρος. Ο εντοπισμός της θέσης των υπαίθριων μνημείων που αναπτύχθηκαν γύρω από το ιερό του Δία και η εικονική περιήγηση μέσω της χρήσης διαδικτυακών εφαρμογών, η προβολή βίντεο από την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας από τον βωμό κοντά στο Ναό της Ήρας, αλλά και η εστίαση σε συγκεκριμένα εκθέματα του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας θα συμπληρώσει τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών/τριών αναδεικνύοντας τις πραγματικές διαστάσεις του χώρου και μαζί τους λόγους που εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Επιπλέον η τρισδιάστατη ψηφιακή περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία και στο Μουσείο της μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/τριες σε αντίστοιχες συγκρίσεις και διαπιστώσεις για την εξέλιξη που έχει γνωρίσει η απεικόνιση των χώρων από την εποχή του στερεοσκοπίου μέχρι και σήμερα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
γύρω στα 1897 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Sports SportsSports
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Internet InternetInternet
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE