Ανθεμιο αναγλυφο στη μονη της Δαφνης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί σχεδιαστική αποτύπωση στο βιβλίο «The Antiquities of Athens» από τους Βρετανούς περιηγητές -αρχιτέκτονες James Stuart και Nicholas Revett το 1794. Παρουσιάζεται ανάγλυφο με παράσταση ανθέμιου από την μονή της Δάφνης. Το ανθέμιο είναι φυτικό κόσμημα, ζωγραφιστό ή ανάγλυφο, που παριστάνει άνθος με σπαθοειδή, συμμετρικά φύλλα και κατ’ επέκταση κάθε εικαστικό στολίδι που μοιάζει με φύλλο ή με άνθος. Το δένδρο του φοίνικα και το ανθέμιον (φύλλο φοίνικα), στον ελληνικό πολιτισμό συμβολίζει τον πλούτο και την ευμάρεια. Εμφανίζεται ως διακοσμητικό και είναι δηλωτικό ή επικλητικό του πλούτου. Στην αρχαιότητα εμφανίζεται πολύ συχνά σε ταφικό κτίσματα, επιτύμβιες στήλες αλλά κοσμεί κυρίως ναούς και κτήρια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών. Οι μαθητές προσεγγίζουν τον ελληνικό πολιτισμό μελετώντας τα «ανθέμια» δηλαδή τα διαχρονικά διακοσμητικά που υπάρχουν από τους αρχαίους και διατηρούνται μέχρι τους νεότερους χρόνους και που εμφανίζονται ως δηλωτικό ή επικλητικό στοιχείο του πλούτου. Οι μικρότεροι μαθητές θα μπορούσαν να χρωματίσουν ή να κατασκευάσουν τα δικά τους ανθέμια με πηλό. Επικουρικά προτείνονται για μελέτη είτε μέσω των πηγών είτε με βιωματική επίσκεψη: α) Η θεματική παρουσίαση «Ανθέμιο: Ακρωτήριο της στέγης του Παρθενώνα» που συμπεριλαμβάνεται στις μόνιμες θεματικές παρουσιάσεις του Μουσείου Ακρόπολης. β) Ο μακεδονικός τάφος «Ανθεμίων» της αρχαίας Μίεζας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE