Κορυφες της Πινδου, 1814
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα παριστάνει άποψη της κορυφογραμμής της Πίνδου, έτσι όπως την αποτύπωσε ένας Άγγλος περιηγητής γύρω στα 1814. Διακρίνονται κάποιες βραχώδεις κορυφές, ανάμεσα στις οποίες παρεμβάλλεται αραιή βλάστηση από έλατα. Στο πρώτο πλάνο διακρίνεται ένα κυπαρίσσι και τέσσερις ανθρώπινες φιγούρες, οι οποίες ανήκουν σε χωρικούς, πιθανότατα βοσκούς, αν κρίνουμε από τα ραβδιά που κρατούν. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην υποστήριξη της διδασκαλίας αντικειμένων σχετικών με την ιδιαιτερότητα του ελληνικού τοπίου, καθώς επίσης και με τον ρόλο που αυτό έχει διαδραματίσει στην εξέλιξη της ελληνικής ιστορίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας που αναφέρεται στην ελληνική κοινωνία στα χρόνια της δουλείας και ειδικότερα κατά τη συζήτηση των θεμάτων που αφορούν τη μετακίνηση του ελληνικού πληθυσμού σε ορεινές περιοχές, καθώς και τη δράση των κλεφτών και αρματολών στα βουνά. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και της απώθησης του ιταλικού στρατού από τον ελληνικό στα βουνά της Πίνδου. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στο ξεκίνημα της διδασκαλίας και να ακολουθήσει μια ανοικτού τύπου ερώτηση του διδάσκοντος προς τους μαθητές, όπως λ.χ. με τι έχουν συνδέσει στο μυαλό τους τα βουνά της Πίνδου. Η εικόνα μπορεί να δώσει αφορμή για προέκταση της συζήτησης στον χαρακτήρα του ελληνικού τοπίου και στις ιδιαίτερες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που αυτό δημιούργησε. Στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας η εικόνα μπορεί να εμπλουτίσει τη διδασκαλία κειμένων με περιεχόμενο σχετικό με τα ελληνικά βουνά. Λ.χ. στη Γ΄ Γυμνασίου υπάρχει σχετικό απόσπασμα από το Άξιον Εστί («Τα θεμέλιά μου στα βουνά…»). Επίσης υπάρχει απόσπασμα από το Διπλό βιβλίο του Δ. Χατζή («Η τελευταία αρκούδα του Πίνδου»).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Nature and environment Nature and environmentNature and environment
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE