Γεωγραφια και Άτλας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αγγλικό σχολικό εγχειρίδιο του 1876 για το δημοτικό σχολείο. Αποτελείται από 64 σελίδες και 17 χάρτες. Στον πρόλογο θεωρούνται ως σημαντικές καινοτομίες του, η συμπερίληψη σε αυτό μαθημάτων για τους πέντε μεγάλους ωκεανούς και τις θάλασσες της Ευρώπης, η αποφυγή χρήσης πολλών ονομάτων, η ποιότητα των χαρτών και, τέλος, η προσαρμογή των μετρήσεών του σε αγγλικά μίλια, ώστε να είναι περισσότερο οικείο στην, τότε, καθημερινότητα των μικρών Άγγλων μαθητών. Μετά από μια γενική εισαγωγή, 16 σελίδων, που περιλαμβάνει γεωγραφικές και γεωκλιματικές γνώσεις για τον κόσμο, ακολουθούν πληροφορίες για κάθε χώρα. Το εγχειρίδιο είναι σαφώς βρετανοκεντρικό και ευρωπαιοκεντρικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 64 σελίδες του, 20 είναι αφιερωμένες στα βρετανικά νησιά και 37 στην Ευρώπη. Στην καθεμία από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αφιερώνονται κάποιες σειρές, μόνο, του βιβλίου, ενώ οι μαθητές γνωρίζουν τις υπόλοιπες ηπείρους μέσα από ελάχιστες, 13 πιο συγκεκριμένα, σελίδες. Για την Ελλάδα αφιερώνονται 18 σειρές και εκτός από γεωγραφικές δίνονται και ιστορικοπολιτικές πληροφορίες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Είναι φανερό πως η αξιοποίηση του συγκεκριμένου αντικειμένου προϋποθέτει τη συμμετοχή και τη συνεργασία του καθηγητή Αγγλικών. Προτείνεται οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, να το προσεγγίσουν κριτικά, ως σχολικό εγχειρίδιο του 19ου αιώνα, συγκρίνοντάς το με σύγχρονα ανάλογα εγχειρίδια. Κάτω από αυτό το πρίσμα ανοίγονται σημαντικές προοπτικές προς τρεις κατευθύνσεις: α) να αποδομήσουν τα χαρακτηριστικά ενός σχολικού βιβλίου Γεωγραφίας, β) να εντοπίσουν τι έχει αλλάξει και τι έχει παραμείνει ίδιο μεταξύ του 19ου αιώνα και σήμερα σε σχέση με αυτό που θεωρείται ότι πρέπει να περιλαμβάνει ένα σχολικό βιβλίο Γεωγραφίας, γ) να μελετήσουν τις αντιλήψεις που υπήρχαν τον 19ο αιώνα για κάποια κράτη, όπως αυτές καταγράφονται στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο και αν οι αντιλήψεις αυτές διατηρούνται μέχρι σήμερα. Το παράδειγμα της περιγραφής της Ελλάδας είναι πολύ χαρακτηριστικό προς αυτήν την κατεύθυνση. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για να μελετηθεί η εικόνα που είχαν οι Ευρωπαίοι για την Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5221
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία
Αγγλικά English LanguageΑγγλικά > Επιστήμη και Τεχνολογία Science and TechnologyΕπιστήμη και Τεχνολογία > Κατανόηση γραπτού λόγου ReadingΚατανόηση γραπτού λόγου
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Άλλο OtherΆλλο
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Ελλάδα / Ευρώπη / Άλλοι τόποι Greece - Europe - Other placesΕλλάδα / Ευρώπη / Άλλοι τόποι
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ