Camel
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ξυλογραφία που απεικονίζει μια αραβική καμήλα με τον καμηλιέρη και ένα παιδί που βρίσκεται στη ράχη της καμήλας. Περιέχεται στο έργο "Cosmographie du Levant" που αναφέρει ως συγγραφέα του το Γάλλο γεωγράφο André Thevet και εκδόθηκε το 1556 μετά από ταξίδι του στην Ανατολή. Η προσωπικότητα του Thevet συζητήθηκε ήδη από την εποχή του, ενώ η σύγχρονη έρευνα απέδειξε ότι το κείμενο του "Cosmographie du Levant" συντάχθηκε από τον François de Belleforest, έναν γραφέα που συμμετείχε στην αποστολή. Όπως αναφέρει η Ιόλη Βιγγοπούλου, στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη, το χρονικό γνώρισε μεγάλη επιτυχία κυρίως για τις είκοσι πέντε ξυλογραφίες με τα αξιοπερίεργα (αρχαιολογικά, βοτανολογικά και ζωολογικά) που περιγράφει, αν και οι πληροφορίες αποτελούν περισσότερο συμπιλήματα από αρχαίους Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς παρά εμπειρικές παρατηρήσεις. Ξυλογραφία είναι η τέχνη της χάραξης σχεδίων και συμβόλων πάνω σε ξύλινη επιφάνεια, που προορίζεται για πλάκα, για την εκτύπωση αντιτύπων σε χαρτί.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές αναγνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση τόσο για τα πλεονεκτήματα όσο και για τη χρησιμότητα της καμήλας στις μεταφορές της ερήμου. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη χρησιμοποίηση των ζώων από τον άνθρωπο στην καθημερινή του ζωή ιδιαίτερα σε περιοχές με ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τις μεταφορές με τα έλκηθρα με τη χρήση ταράνδων ή σκύλων στις παγωμένες περιοχές, τις καμήλες στις περιοχές των ερήμων, τους ελέφαντες στη ζούγκλα της ΝΑ Ασίας, τα γιακ στα Ιμαλάια και φυσικά τη χρήση των υποζυγίων στον Ελλαδικό χώρο. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν για την προσφορά των ζώων στην επιβίωση και εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ιδιαίτερα στην προ των μηχανών εποχή. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Organisms and Environment Organisms and EnvironmentOrganisms and Environment > Human and the Environment Human and the EnvironmentHuman and the Environment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE