Η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα για τα οχυρωματικά έργα που γινόταν παλιότερα στις πόλεις. Π.χ. διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Πώς απεικονίζεται η πόλη τότε;”, “Ποιο είναι το χαρακτηριστικό της;”, “Γιατί χτίζονταν τείχη γύρω - γύρω;”, “Ποια οχυρωματικά έργα γινόταν εκτός από τα τείχη;”, “Ποια είναι τα σπουδαιότερα σύγχρονα οχυρωματικά έργα;”. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.