Acropolis of Mycenae.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα με θέμα την ακρόπολη των Μυκηνών σε έργο του 19ου αιώνα [DU MONCEL, Théodore. Οδοιπορικό του 1843 από την Αθήνα στο Ναύπλιο (Excursion from Athens to Nafplio in 1843), Athens, Olkos-Ariadni, 1984]. Απόκειται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο δύναται να χρησιμοποιηθεί σε διδακτικές πρακτικές γνωστικού και εποικοδομηστικού τύπου αναφορικά με τη διδασκαλία της μυκηναϊκής εποχής. Οι μαθητές/-τριες μπορούν να αναλάβουν ομαδικές, ερευνητικές-ανακαλυπτικές δραστηριότητες, ενώ ο διδάσκων μπορεί να προετοιμάσει διδακτικές επισκέψεις, να εκπονήσει πολιτιστικά προγράμματα και να οργανώσει project με βάση τη διαθεματικότητα και την αναζήτηση πρωτότυπων και μαθητοκεντρικών διδακτικών στρατηγικών. Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, τον μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη. Οι Μυκήνες ιδρύθηκαν ανάμεσα σε δύο ψηλούς κωνικούς λόφους (ορατοί στο μαθησιακό αντικείμενο), τον Προφήτη Ηλία (805 μ.) και τη Σάρα (660 μ.) πάνω σε χαμηλό ύψωμα που δέσποζε στην αργολική πεδιάδα και είχε τον έλεγχο των οδικών και θαλάσσιων επικοινωνιών. Η ακρόπολη, τα ανάκτορα, τα κυκλώπεια τείχη, η Πύλη των Λεόντων, η μνημειακή είσοδος με τον προμαχώνα της, οι ταφικοί κύκλοι, ο θολωτός τάφος γνωστός ως «θησαυρός του Ατρέα», με τα τεράστια υπέρθυρα και την ψηλή κυψελοειδή θόλο, αποτελούν ελκυστικά παραδείγματα για διερεύνηση της σχέσης που διέπει την Αρχιτεκτονική με τις κοινωνικές-πολιτικές και οικονομικές πραγματικότητες της εποχής, συλλογή πληροφοριών, σχεδιαστική αποτύπωση ή τρισδιάστατη αναπαράσταση. Επίσης, το μυθολογικό υπόστρωμα, τα ομηρικά έπη και οι ανασκαφές του Ερρίκου Σλήμαν μπορούν να αποτελέσουν ελκυστικά πεδία αναζήτησης πληροφοριών και πρόκλησης γόνιμων συζητήσεων. Όλα τούτα αποτέλεσαν πόλο έλξης πολλών περιηγητών και αρχαιοφίλων στο πέρασμα των αιώνων, οι οποίοι δεν δίστασαν μάλιστα να λεηλατήσουν το χώρο κατά τον 18ο και 19ο αιώνα, επωφλούμενοι από την αδιαφορία και τη φιλαργυρία των Τούρκων. Ποιες περιπτώσεις τέτοιων κλοπών είναι σήμερα γνωστές σε σχέση με τις ελληνικές αρχαιότητες και ποιος ο ρόλος της Αρχαιολογικής Εταιρείας, η οποία μέχρι σήμερα πραγματοποιεί έρευνες και δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο χώρο; Ποιοι έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι εργάστηκαν στον χώρο και με ποια αποτελέσματα; Η παραπάνω εκμετάλλευση του μαθησιακού αντικειμένου συνάδει με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Τοπικής Ιστορίας, της Αρχιτεκτονικής, της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, της Μουσειακής Αγωγής, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Γεωγραφίας, της Λογοτεχνίας, της Αρχαίας Εληνικής Γλώσσας, των Καλλιτεχνικών και των ΤΠΕ.


LEARNER CHARACTERISTICS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
scientific coordinator: Aikaterini Laskaridis Foundation, Hellenic Aggregator at Veria Public Library
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE