Περι μακροβιοτητος, Σμυρνη, 1839
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το άρθρο αυτό βρίσκονταν σε ένα μηνιαίο περιοδικό παιδαγωγικού χαρακτήρα (Τόμος 3, Αρ. 33, σελ. 144), την «Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων», που είχε ως στόχο τη διδαχή και ηθική διαπαιδαγώγηση των αναγνωστών του και που εκδίδονταν από το 1837 έως το 1844 στη Σμύρνη. Στο συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζεται η άποψη του συγγραφέα ότι οι Φυσικοί, και ιδιαίτερα οι Αστρονόμοι, ζουν περισσότερα χρόνια από τους άλλους επιστήμονες. Οι δε Ποιητές είναι αυτοί που πεθαίνουν πιο σύντομα από όλους τους άλλους. Αυτό κατά τη γνώμη του συγγραφέα οφείλεται στο ότι οι συγκεκριμένοι επιστήμονες δεν ασχολούνται με «τιποτένιες ενοχλήσεις» και «μικρές αθλιότητες του βίου», που προκαλούν το σύνολο της ανθρώπινης δυστυχίας και συντομεύουν την ανθρώπινη ζωή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο δάσκαλος χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες των δύο ατόμων και τους μοιράζει το άρθρο «Περί μακροβιότητος». Τους ζητά να καταγράψουν τα επιχειρήματα του συγγραφέα και στη συνέχεια να αναζητήσουν στο διαδίκτυο τις σύγχρονες απόψεις που αφορούν τις συνθήκες που αυξάνουν ή μειώνουν το προσδόκιμο της ανθρώπινης ζωής. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα καλείται να βρει και να τεκμηριώσει (επίσης από το διαδίκτυο) τις συνθήκες εκείνες (π.χ. επάγγελμα, διατροφή, άθληση, …) που κατά τη γνώμη της αυξάνουν το προσδόκιμο της ανθρώπινης ζωής. Αυτές οι συνθήκες θα τη βοηθήσουν να προτείνει στη συνέχεια ένα «μοντέλο διαβίωσης» που θα «συμβάλλει» στη μακροζωία των ανθρώπων. Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης όλα της τα ευρήματα και γίνεται συζήτηση «αξιολόγησης» των προτάσεων της κάθε ομάδας, από όλη την τάξη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
1:30:00
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Πλοήγηση στο διαδίκτυο.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5300
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
v1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Υγιεινή Διατροφή Healthy dietΥγιεινή Διατροφή
Βιολογία BiologyΒιολογία > Άνθρωπος και Υγεία Human Being and HealthΆνθρωπος και Υγεία > Διατροφή NutritionΔιατροφή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ