Προτείνεται στον εκπαιδευτικό να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη -σπάνια- φωτογραφία ως αφόρμηση στο πλαίσιο διδασκαλίας της Ιστορίας, προκειμένου να κινητοποιηθούν οι μαθητές για μια δραστηριότητα στην οποία διερευνούν, συγκεντρώνουν και μελετούν στοιχεία σχετικά την προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο του Ελευθέριου Βενιζέλου.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί επίσης να δημιουργήσει διερευνητική δραστηριότητα ιστορικού και οπτικού γραμματισμού στην οποία οι μαθητές παρατηρούν, περιγράφουν και σχολιάζουν τη φωτογραφία εντάσσοντάς την στα ιστορικά συμφραζόμενα της εποχής της και αξιολογώντας την ως πρωτογενή οπτική ιστορική πηγή σχετικά με την Επανάσταση του Θέρισου. Στην ίδια δραστηριότητα οι μαθητές μπορούν να ασκηθούν στη δημιουργία λεζάντας.