Πίνακας του σύγχρονου Πολωνού ζωγράφου Grzegorz Wnęk, (λάδι σε καμβά διαστάσεων 180x135εκ.). Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην πόλη Frysztak της Κρακοβίας και σπούδασε στο Τμήμα Ζωγραφικής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Κρακοβίας (1994-1999) δίπλα στον Stanisław Rodziński. Mέσα από τα έργα του, τα οποία αναβιώνουν την αναπαραστατική ζωγραφική, παρουσιάζει την καθημερινότητα —χωρίς μάλιστα να διστάζει να παρουσιάσει τη δυστυχία της ακόμα και την αθλιότητά της σε πολλά από αυτά. Η ελκυστική διακόσμηση που πολύ συχνά διακρίνει τη σύγχρονη τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το έργο του Grzegorz Wnęk. Αντιθέτως η ζωγραφική του αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση για ψυχική ενδοσκόπηση και κοινωνικό ακτιβισμό. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρωταρχικό ενδιαφέρον του είναι ο άνθρωπος και το περιβάλλον του και ότι επιλέγει θέματα που έχουν ένα ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο πάνω του, δύσκολα θέματα που απαιτούν εκ μέρους του μια μορφή άμεσης δράσης, που τον αναγκάζουν να βρει τη δική του οπτική γωνία που θα τον οδηγήσει στην αλήθεια.
Ο συγκεκριμένος πίνακας δεν εντάσσεται στο κλίμα που περιγράφεται παραπάνω. Με τον αγγλικό τίτλο «Courtship» που ως μετάφραση βρίσκεται ανάμεσα στις λέξεις ερωτοτροπία και υπόσχεση αγάπης, ο ζωγράφος μας δίνει μια άλλη όψη της καθημερινότητας: την αισιόδοξη πλευρά της, την υπόσχεση μιας ένωσης. Ένας ερωτισμός της καθημερινότητας, που δεν προκαλεί, δεν σοκάρει, αλλά φωλιάζει στη στιλπνότητα του γυναικείου δέρματος, στο χαμόγελο του γυναικείου προσώπου και στη στάση του σώματος. Στον πίνακα εικονίζεται μια γυναίκα με εμφανή τα χαρακτηριστικά της απλής Πολωνέζας, μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, που προφανώς είναι εργαζόμενη, είναι ντυμένη με απλά, άνετα, διόλου προκλητικά ρούχα και είναι όμορφη μέσα στην καθημερινότητά της γιατί τη φωτίζει μια υπόσχεση αγάπης.