Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Παραδοσιακο αλωνισμα με βοδια.
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία - αρνητικό του Πέτρου Μπρούσαλη που αναπαριστά παραδοσιακό αλώνισμα με δοκάνη και βόδια στο νησί της Σκύρου, περίπου το 1960. Το αλώνι είναι τοποθετημένο σε κάποιο λόφο για να φυσάει το βοριαδάκι και να βοηθά στο αλώνισμα. Πρόκειται για κυκλικό πλακόστρωτο δάπεδο με 3-4 μέτρα ακτίνα συνήθως, στο οποίο τοποθετούσαν τα γεννήματα. Στην φωτογραφία παρατηρούμε δύο βόδια ζεμένα μεταξύ τους, τα οποία περιστρέφονται γύρω - γύρω από το αλώνι και ποδοπατούν τα γεννήματα. Τα ζώα τραβούν τη δοκάνη, η οποία ήταν δεμένη με αλυσίδα στο ζυγό. Ο αλωνάρης διακρίνεται να κάθεται πάνω στη δοκάνη, προκειμένου να προσθέσει βάρος σε αυτην και να την κάνει πιο σταθερή. Η δοκάνη είναι ξύλινη τραπεζοειδής κατασκευή. Αποτελείται από δύο χοντρές σανίδες που κυρτώνουν στη μία τους άκρη, η οποία είναι ελάχιστα στενότερη. Η κάτω επιφάνεια έχει ένθετα κοφτήρια από σκληρή πέτρα (πυριτόλιθο) ή σίδερο. Στην πάνω επιφάνεια στεκόταν ο γεωργός που οδηγούσε τα ζώα γύρω γύρω στο αλώνι και τα κοφτήρια αλώνιζαν το σιτάρι ή το κριθάρι.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Πολλαπλή μπορεί να είναι η αξιοποίηση του Μ.Α. όπως στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής για να γνωρίσουν οι μαθητές την τεχνοτροπία της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, αλλά και το έργο των φωτογράφων της εποχής, οι οποίοι αποτυπώνουν στα έργα τους με γλαφυρότητα και λεπτομέρεια ότι κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους, κι έτσι βοηθούν στη διάδοση πληροφοριών που αφορούν τον τρόπο ζωής των αγροτών και των αγροτικών εργασιών της Ελληνικής υπαίθρου πριν την εκβιομηχάνισή της. Παράλληλα οι μαθητές ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης μπορούν να μελετήσουν και να εμβαθύνουν στη συγκριτική παρατήρηση των αγροτικών εργασιών σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή, κατανοώντας έτσι το ρόλο της τεχνολογίας στην εξέλιξη της αγροτικής οικονομίας. Στη Γεωγραφία μπορούν να παρατηρήσουν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και να προχωρήσουν στη συνδυαστική διερεύνηση με αντίστοιχες εικόνες από άλλες περιοχές της Ελληνικής υπαίθρου ή και διεθνώς. Στη Νεοελληνική Λογοτεχνία να μελετήσουν κείμενα σχετικά με τις αγροτικές εργασίες κατά την αναφερόμενη περίοδο ή να εμβαθύνουν σε κείμενα συγγραφέων που μελετούν θέματα οικονομικής ανάπτυξης και να ερευνήσουν το ρόλο που αυτή διαδραμάτισε στην οικονομία του τόπου. Στην Ιστορία να μελετήσουν τις αγροτικές ασχολίες των κατοίκων στην περιοχή της Σκύρου και να γνωρίσουν την τοπική ιστορία του νησιού. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση να εξοικειωθούν οι μαθητές με την πολιτιστική μας κληρονομιά και να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο ασκούνταν επαγγέλματα πριν την εκβιομηχάνιση της αγροτικής οικονομίας. Οι μαθητές με την αξιοποίηση του Μ.Α. ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν τη σημαντικότητα της φωτογραφίας στις εικαστικές τέχνες και αντλούν ιστορικές και πολιτιστικές πληροφορίες για το νησί της Σκύρου, αλλά και γενικότερα για τη γεωμορφολογία και την αγροτική οικονομία της περιοχής, όπως αποτυπώνεται στη φωτογραφία. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5328

LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Man-made environment Man-made environmentMan-made environment
> Development DevelopmentDevelopment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Nature and environment Nature and environmentNature and environment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Nature and environment Nature and environmentNature and environment
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΣΟΦΙΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator