Ο Σουλεϊμαν Α΄, ο Μεγαλοπρεπης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ημίσωμο πορτραίτο σε στάση προφίλ του σουλτάνου Σουλεϊμάν Α΄ του Μεγαλοπρεπή. Ήταν ο δέκατος σουλτάνος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, από το 1520 έως το 1566. Από τους Τούρκους αναφέρεται ως Σουλεϊμάν Α΄ ο «Κανουνί» (Νομοθέτης). Κατά τη βασιλεία του η Οθωμανική αυτοκρατορία έφτασε στη μέγιστη γεωγραφική της επέκταση και στο απόγειο της δύναμής της. Ο Σουλεϊμάν ηγήθηκε προσωπικά των Οθωμανικών στρατιών στην κατάκτηση των Χριστιανικών προπυργίων του Βελιγραδίου, της Ρόδου, καθώς και του μεγαλύτερου μέρους της Ουγγαρίας πριν οι κατακτήσεις του αναχαιτιστούν στην Πολιορκία της Βιέννης το 1529. Στην προσωπογραφία αυτή απεικονίζεται να κρατά ένα βέλος, ενώ κάτω από το πορτραίτο παρατίθεται ο σχολιασμός του δημιουργού για τον Σουλεϊμάν, τον οποίο χαρακτηρίζει ως ένα τύραννο με άγρια και δολοφονικά ένστικτα. Χαρακτικό έργο του Φλαμανδού ανθρωπιστή, φυσιοδίφη και διπλωμάτη Ogier Ghiselin de Busbecq ο οποίος υπηρετώντας τον Φερδινάνδου Α´, μονάρχη της Αυστρίας, στα 1554 και στα 1556 αποστέλλεται ως επίσημος πρέσβης στην Υψηλή Πύλη, με αποστολή τη διευθέτηση των συνόρων στην περιοχή της Τρανσυλβανίας. Έφτασε στην Κωνσταντινούπολη στα 1555 και γνώρισε στην Αμάσεια τον σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή. Το έργο του θεωρείται το πληρέστερο κείμενο αναφορικά με τη διοίκηση και την καθημερινή ζωή κατά την περίοδο της βασιλείας του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, όταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία έφτασε στο απόγειο της δύναμης και της κυριαρχίας της.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό για να γνωρίσουν και να οικειοποιηθούν οι μικρότεροι μαθητές τη μορφή του Σουλεϊμάν Α΄ του Μεγαλοπρεπή. Ταυτόχρονα βέβαια όλοι οι μαθητές εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, ενώ οι μεγαλύτεροι μπορούν να παρατηρήσουν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες αντλώντας πληροφορίες για το βίο και την προσωπικότητα τόσο του εικονιζόμενου όσο και του δημιουργού. Πολλαπλή μπορεί να είναι η αξιοποίηση του έργου και ειδικότερα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα να μελετήσουν συνδυαστικά με κείμενα ή τραγούδια, το έργο του Σουλεϊμάν και τον ιστορικό του ρόλο στην εδραίωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Ανατολική Ευρώπη. Στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση να μελετήσουν την πολιτισμική κληρονομιά άλλων λαών και να γνωρίσουν την προσωπικότητα του ηγέτη. Στην ιστορία να εμβαθύνουν και να μελετήσουν συγκριτικά με τη σύγχρονη εποχή την ηγετική φυσιογνωμία του Σουλεϊμάν μέσα από τη ζωή και το έργο του, αλλά και να κατανοήσουν το ρόλο του στην ανάπτυξη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στους αιώνες που ακολούθησαν μετά το θάνατό του.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Travel literature Travel literatureTravel literature
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE