Έργα και ημεραι: απο τα βαθη του ταφου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για για ένα άρθρο του Κωστή Παλαμά που δημοσιεύτηκε το 1903 στο περιοδικό "Ο Νουμάς" και αφορά το μεγάλο γλωσσικό ζήτημα που ταλαιπώρησε την Ελλάδα από την αρχαιότητα ακόμα μέχρι και το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα: το γλωσσικό διχασμό ανάμεσα σε γραπτό λόγο και καθομιλούμενη γλώσσα. Ο Παλαμάς τονίζει πως το θέμα αυτό το επεσήμανε ο Διονύσιος Σολωμός, πολύ πριν πεθάνει, σε ένα γράμμα του που βρέθηκε χρόνια μετά το θάνατό του και εξακολουθούσε να είναι ακόμα επίκαιρο, σαν να του έπαιρνε κάποιος συνέντευξη από τα βάθη του τάφου του. Ο Σολωμός αναφέρει ότι οι δάσκαλοι της Ελλάδας, θέλοντας να δείξουν ότι είναι πιστοί στις αρχές, γυρίζουν πολύ πίσω ενώ θα ήταν προτιμότερο να παίρνουν για αρχή τους τα δημοτικά τραγούδια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την σοβαρότητα του γλωσσικού ζητήματος κατά τον προηγούμενο αιώνα. Σε συνδυασμό με τη μελέτη κειμένων γραμμένων στην καθαρεύουσα οι μαθητές θα κατανοήσουν τη δυσκολία που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες από την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης κατά των Τούρκων μέχρι και πριν περίπου 50 χρόνια, όταν έπρεπε να χρησιμοποιούν άλλη γλώσσα στον γραπτό και άλλη στον προφορικό τους λόγο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Κωστής Παλαμάς
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE